Före klockan nio…

Blod, bläck, nål och tråd

Psoriasistrasiga

fingrar broderar 


Idag ville jag bara göra en enda sak: Brodera 🧵🪡  Jag har tänkt mycket på samtalet med  terapeuten i måndags och jag passligt glömt/förträngt läxan. Till i måndags skulle jag göra en ful halsduk för att lära mig göra nåt onyttigt och bara "ta plats", men det gjorde jag inte. Hur skulle jag hinna nåt så dumt 🤪 Men tanken har varit nyttig och blev centrum för måndagens samtal. Nu har jag som sagt glömt vad jag ska göra till nästa gång, men det var något om att ta plats i mitt eget liv - självkänsla. Och nåt jag verkligen ville göra var "broderiet". 

(null)
Willian ritade en teckning när de var här i mars. Detta är en del av teckningen - farmor 👵🏻 

Vaknade när maken gick upp för att åka på arbetsdag i båtklubben. Jag gick oxå upp när jag insåg att jag inte skulle somna om. Före kl 9.00 hade jag gjort alla morgonsysslor, gått promenad med hundarna, satt på en tvätt och tagit hand om det som låg i tumlaren, diskat, kollat mailen och sett att tolv är anmälda till smyckeskursen jag ska leda en helg i sommar, letat reda på min hög med gamla Stadkanten och slagit upp datorn för att börja jobba med föreningsarbete… där nånstans gick luften ur mig. Just det här pratade min fantastiska läkare och jag om i fredags. Effektiviteten. Prestationen. Bristen på återhämtning. All tid måste användas 😖

Jag tog en djup suck och satte igång. Svarade på mail, skrev ett nytt välkomstbrev för föreningen, redigerade den sista artikeln som ska in i nästa nr, redigerade tidningen så allt fick plats på 16 sidor (sidantalet ska vara delbart med 4). Blev klar mitt på dagen, mailade en massa igen inför hösten, inför att tidningen ska gå i tryck mm. Sen stekte jag pannkakor och tog ut hundarna 🥞 

All lust till det fucking "broderiet" hade tagit slut vid det här fucking laget. Fucking tid för fucking mig själv 😤 Först måste jag fucking prestera, sen ger jag mig själv en fucking belöning… men innan jag gick ut med hundarna ritade jag upp den fucking farmorn på tyg som blivit över efter Malcolms babynest.

(null)

När jag kom hem med hundarna letade jag reda på en lämplig tråd, satte mig ute i paviljongen och började brodera 🧵  Solen kom fram så både hundar och fågel fick komma ut 🐶🐕‍🦺🦜

(null)
(null)
(null)

Förberedde lax och rotsaker i ugn till maken skulle komma hem. Broderade klart och lade broderiet i en skål med vatten och Vanish för att få bort bläck och blod från min trasiga tumme. Alla fläckar gick bort!

(null)
Strykning och inramning kvar. Det brukar dröja…

Somnat vid Tvn i vanlig ordning, maken tar kvällsnaden 🐾 🐾 

Nedanstående bild dök upp i mitt bildflöde. Selfie med pappa för fem månader sen, 13 november 2023… Jag har svårt att ta in att han fortfarande är borta…

(null) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0