Haikumånad

I grannens grässlänt
Lyser tussilago
i solgul klänning

Dis och dimma
Under morgonpromenad
dansar älvorna

Jag höll nästan på att glömma att det är haikumånad! Senast var i december, så jag misstänker att det blir april, juli och oktober i år. Det ska bli kul, som vanligt✍️

Var på jobbet kl 8.00 och betade av fem möten före lunch. Lunchen tillbringade jag med en kollega.

(null)
Vackert 🤩 Fick ett välfyllt litet påskägg oxå🐣

Vädret vill med oss skämta aprilo och efter eftermiddagens två möten inkl protokollskrivande fick jag sopa bilen🧹 

(null)

Från tussilago och fjärilar till snökaos. Trafiken sniglade hela vägen till Strängnäs, sen lättade snön och hemma hos oss var marken bar! Det har kommit några vassa snöflingor som ligger i tunna drivor längs altanens räcke, men inget av den blötsnö som fallit på fastlandssidan.

Lite tv och knyppling efter middan. Nu säng. Helt slut! Skönt att kunna skylla på vädret 😄

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0