Ute snöar det…

En liten hundkropp 

Värmer mitt ömma ryggslut

Ute snöar det…


(null)        (null)Det enda positiva jag kom komma på med snö är att man ser var de vilda djuren går, och vilka djur. Rådjur och ekorre såg vi tassar och klövar efter idag 🦌 🐿️ 


(null)
(null)Ett oväntat möte med en daggmask 🪱 Den såg vi inga spår efter så antingen kom den direkt nerifrån, eller uppifrån om en fågel tappat den. Jag la den under en blåbärsbuske där det var snöfritt 🫐


(null)
(null)

Nu hoppas jag att detta är de sista snöbilderna jag tar för denna säsong. 

Det gick hyfsat att ta sig till jobbet trots snön. Sista biten, jag gick från Herrgården till Nykvarnskyrkan, var dock moddrig men jag kom i god tid till mitt besök. Därefter mottagning, lunchbön och Drällis.

(null)

(null)

Det var inga rekordantal besökare på vare sig lunchbönen eller Drällis, men Drällis bjöd på fantastiska samtal om allt från Vikingar till pelargoner, kallbad till tarmar. Tre timmar gick fort.

Fixade citronpeppar-lax och potatismos till middag, knypplade klart flätspetsen och fixade tyg och tråd 🧵 Somnade vid Tvn och blev skickad i säng när jag började snarka 😴 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0