Barnbarnspa💩

(null)NĂ„n verkar ha stĂ€dat bort 2024 đŸ§č 

En sak som slog mig igĂ„r var att jag TROR att inflammationerna i höftleden har minskat. Antiinflammatorisk kost och simningen plus allt annat jag springer pĂ„ har gjort verkan. Grundproblemet kvarstĂ„r, men nu Ă€r smĂ€rtan betydligt mer distinkt, en knivsmĂ€rta pĂ„ ett stĂ€lle nĂ„nstans mitt inne i höften som gör att jag gĂ„r vĂ€ldigt bredbent, jag försöker hĂ„lla benet ut frĂ„n kroppen för att slipa stödja rakt pĂ„ det onda đŸ”ȘâšĄïž Oavsett vad diagnosen och ev Ă„tgĂ€rd kommer att bli Ă€r det underbart att mĂ„ sĂ„ mycket bĂ€ttre i resten av kroppen.

Gick upp strax efter 6ïžâƒŁ och började göra mig iordning. Maken hade redan Ă„kt med hundarna. SĂ„ skönt att deras dagis öppnar 6ïžâƒŁ sĂ„ han hinner till jobbet till 7ïžâƒŁ Jag kollade att jag hade klĂ€der kvar i packvĂ€skan frĂ„n sjön för Ă€nnu en övernattning, sen packade jag ner mina mediciner, nagellack, lotion, ansiktsmask, skalpmassageborsten för jag hade lovat en spakvĂ€ll hos Ă€ldsta dottern och barnbarnen. Fiskarna och Ragnar fick frukost, sen satte jag mig med hĂ€lsothĂ©et och begrundade vad jag kunde ha glömt. Jo, frukt och snabbkaffe â˜•ïž Packade och Ă„t frukost đŸ€đŸ§„đŸ„•â˜•ïž 

3ïžâƒŁ minuter över 8ïžâƒŁ, precis nĂ€r jag skulle packa ut i bilen, ringde telefonen. ’Inget uppringnings-ID’. Trodde givetvis det var dottern jag var pĂ„ vĂ€g till, sĂ„ jag svarade "HallĂ„, hjĂ€rtat". Först var det bara tyst i luren, sen svarade en bekant röst, men inte dotterns, "Ja hej, det Ă€r sjukgymnasten" đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ€Ł Vi skrattade, jag förklarade, sen bokade vi om tiden hon ville Ă€ndra đŸ˜… TĂ€nker att "HallĂ„, hjĂ€rtat" och ett gott skratt kan vĂ€l vara ett bra sĂ€tt att starta arbetsveckan pĂ„? 

(null)

Kom fram till dottern framĂ„t mitt pĂ„ dan. Vi skrev ihop en inköpslista och gav oss ivĂ€g. Vi tog en svĂ€ng förbi doktorn oxĂ„ för att kolla upp en ev. urinvĂ€gsinfektion. Efter att ha packat upp matvarorna Ă„kte vi och hĂ€mtade barnen. Det var storasysters första dag i 3-an och lillasysters första dag i förskoleklass. 

(null)
Stolta tjejer đŸ‘Żâ€â™€ïž

Hemma tog vi paus en stund, sen lagade vi blomkĂ„lsgratĂ€ng med rĂ€kor och sparris (AIP). Min dotter har inte blivit helt Ă„terstĂ€lld efter cancern sĂ„ det kan absolut vara vĂ€rt att prova AIP. Barnen blev oxĂ„ förtjusta i rĂ€tten. Efter maten fick de varsin munk đŸ© Det Ă€r en tradition i dotterns familj att första och sista skoldagen fĂ„r man nĂ„t festligt.

(null)

NĂ€r vi plockat undan lite gick vi och tvĂ€ttade ansiktena som förberedelse till utlovad spakvĂ€ll. Det blev ansiktsmask, skalpmassage med Tea Tree Oil, nagellack och insmörjning av armar och ben med en vĂ€ldoftande lotion. Supermysigt.

(null)

(null)

(null)

Sen blev det motvilligt lĂ€ggdax. Jag gick ut pĂ„ balkongen och ringde maken för att sĂ€ga godnatt. "Har du sett blodmĂ„nen?", frĂ„gade han. Det hade jag inte, men strax dĂ€rpĂ„ dök den upp, röd och stor.

(null)

NÀr barnen somnat kom dottern ut och vi satt en bra stund och tittade pÄ fenomenet. Systemkameran hade inte varit fel


(null)

NÄvÀl, det blev en fantastisk avslutning pÄ en lÄng fin dag.

🚙💹 Godnatt vĂ€rlden 🌝



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0