En lördag i viken

Efter en god natts sömn var vi uppe vid 8️⃣-tiden. Maken tog ut hundarna och jag gjorde frukost, sen diskade jag hela gårdagens disk 🍽️🍳🍴🥂🥘🫗 

Resten av förmiddagen tillbringade vi på badbryggan. Maken skrapade havstulpaner från skrovet och jag simmade och solade. Vattentemperaturen har gått ner från 22gr till 19gr mot för två veckor sen, så maneterna är inte lika många 🪼 De smeker mig längs kroppen när jag simmar förbi, men när jag får dem i händerna hoppar jag till, i synnerhet när jag kör fingrarna i trådändan så att säga 🪼 Överdelen är bara len, som Jello ungefär.

(null) 
(null)

Naturupplevelserna duggar tätt. Fiskgjusen har fiskat i viken, svanparet har lyckats föda upp inte mindre än fyra ungar  🦢🦢 vi har sett 5️⃣ havsörnar samtidigt som seglat högt över oss och trollsländorna har hälsat på i båten. De gillar att sitta på oss.

(null)

(null)
Kolla skuggan 🥰

(null)Vindruvor 🍇 äpple 🍎 päron 🍐 banan 🍌 plommon, aprikos och passionsfrukt 

Gjorde fruktsallad till lunch och satt sen och solade i båten tills det svala vattnet kallade💦15-20 minuter räcker, sen är man bra sval. 

Efter sista simturen la jag mig på bakersta sätet i båten och solade. Döm om min förvåning när jag vaknade en stund senare… men skönt var det!

(null)

Det blev tacos idag igen 🌮 Vi hade så mycket köttfärs, men inga ägg och ingen lök så de tilltänkta köttfärsbiffarna stannade vid tanken när vi hittade en tacokryddpåse till. Det gör ingenting 🤷‍♀️ 

Kvällen spenderades med och utan mobiler i sittbrunnen under kapell. Det har blåst lite och känts lite höstigt i luften 🍁 Jag plockade fram mitt nötförråd och det observerade Ragnar 🦜

(null)
Aha!

(null)
Klättra, klättra, framme, välja…

(null)
Det blev en rostad saltad mandel 😋

(null)
Knaperi knaperi 🦜

Trots tuppluren och den lugna dagen har jag längtat till sängen ett par timmar nu. Sol, vind och vatten gör sitt 🥱

🌤️ Tack för en underbar dag 💦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0