En måndag i augusti

Visserligen är jag ledig på måndagar eftersom jag jobbar 80%, men officiellt kan man säga att om jag inte blivit sjukskriven skulle jag börja jobba idag. Känns trist. Vi har så mycket roligt på gång på jobbet, tex skulle jag grilla hamburgare på  Mälaren runt 🍔 jag skulle vara med och gjuta tennkors + ha samtalsgrupp på församlingshelgen i månadsskiftet ✝️ en av födelsedagsfesterna skulle vi ha i september 🥳 … men pga den personalbrist bla jag orsakar är festerna inställda för att de som sliter underbemannade ska orka det andra som konfirmationsläger och uppstarter av verksamheter. Jag är så ledsen över det här. Både att ha så j*vl* ont och att orsaka att man måste ställa in. Men det är som det är och jag kan bara fortsätta vila, vänta och försöka ta hand om mig själv så jag inte bryter ihop oxå. Detta är ingen drömtillvaro precis. Och jag tackar Gud varje gång jag sätter mig i bilen att jag kan köra, hur skulle det annars gå? 🚙💨

Sov länge idag oxå. Känns som jag behöver det även om jag dragit ner Alvedon och Paraflex till ett minimum och inte gått upp mer än 2x300 i gabapentin. Jag vill ha huvudet med mig. Blixtsmärtan är sällsynt ⚡️ men när jag gått typ en kilometer känns det som om hela bäckenet håller på att säcka ihop  🥵

(null)
En liten rackare som jag skrämde ner i diket. De ligger ofta överkörda kopparödlor på vägen…

(null)
Jag försöker gå till elgatan med hundarna. Det blir ungefär 1,5km. Ibland går det, ibland inte ⚡️ Jag hoppas att det är bra att utmana smärtan 👣🐾🐾

Efter andranaden packade jag ihop plånboken, lite frukt och vatten och gav mig av på LIFE-behandling 🍇 Idag hade jag en irriterande punkt i bröstryggen som gjorde ont hela tiden, men efter halva behandlingen släppte värken i höfter och bäcken… jag hoppas det ska vara. Det kom upp borrelia i hennes frekvenser idag. Jag hade borrelia 2008. Att det fanns flera sorters borreliainfektioner hade jag ingen aning om, men jag låg högt på alla, så nu ska jag få homeopat-penicillin. Jag visste inte att borrelia lägger sig latent i kroppen och kan blossa upp om och om igen. Ska bli spännande att se vad som händer nu.

På hemvägen stannade jag återigen i båthamnen för en simtur. Maken ifrågasatte att jag badar trots blåst och sämre väder, men jag sa att det är så skönt att simma plus att jag håller igång muskler och hela systemet. Smärtan är näst intill obefintlig, det är ändå varmt i vattnet och jag vill försöka simma en stund åtminstone varje dag jag kör bil 🚙💨 "Ta med dig badbyxorna så har vi en dejt på bryggan imorgon", tyckte jag. Döm om min förvåning när han faktiskt hämtade badbyxorna 🩳 Men han kom hem tidigare än mig och gick ut med hundarna, sen var han helt slut och orkade inte komma ner. Han berättade sen att han lyft över ett ton under dagen och dessutom fick jag ur honom att han inte ätit lunch. Han är inte ett dugg bättre än mig 😡

(null)

Själv simmade jag i 20 minuter i hopp om att han skulle komma ner. Det var jätteskönt, men under kvällen har jag småfrusit. Det var kallare i vattnet ikväll än det varit tidigare.

Lagade fläskfilé i limesås till middag och kvällen har spenderats vid Tvn. Imorgon ringer väckarklockan ⏰ 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0