đŸ—Łïž Sladdertacka

Snart Ă€r det fredag och en stillsam helg vĂ€ntar, sĂ„ idag tog jag ut svĂ€ngarna igen. Gick upp kvart över sex och efter morgonsysslorna gick vi morgonad. I princip i allt jag gör tĂ€nker jag rehab. PĂ„ promenaderna jobbar jag pĂ„ bĂ„de kroppshĂ„llning och att, med kryckans hjĂ€lp, gĂ„ rak eftersom naprapaten sa att mitt vaggande sliter pĂ„ höfterna. Det ena leder till det andra. MĂ„nga Ă„rs smĂ€rta har fĂ„tt mig att vagga som en anka samtidigt som ank-gĂ„ngen leder till mer vĂ€rk och förslitning. Jag har inte uppmĂ€rksammat min vaggande gĂ„ng förrĂ€n jag sĂ„g en videosnutt pĂ„ mig sjĂ€lv för 1,5 Ă„r sen, nu jobbar jag pĂ„ en rak gĂ„ng. Promenadena Ă€r inte lĂ„nga men men lĂ„ngsamma och jag hinner ta in livet runt omkring. Skogens symfoni av fĂ„gelungar som behöver matas upp inför den kommande vintern och kornas rĂ„manden som hörs Ă€nda frĂ„n Vansö. Efter morgonaden gav vi oss av, hundarna och jag.

Hundarna lĂ€mnade jag pĂ„ dagis och körde vidare upp till Tullinge. DĂ€r tillbringade jag en trevlig förmiddag med en "gammal" kompis pĂ„ TegnĂ©r’s ☕ Jösses vad munnen gick. Jag har nog varit lite ensam ett tag
 

(null)

(null)

(null)
Vilka konstverk!

(null)
Jag hittade en raw food-kaka som var nÀstan helt AIP

Mitt pÄ dan körde jag vidare till nÀsta kompis, min "Àldsta" som jag kÀnt sen femman. HÀrlig zonterapi, sen Ät vi lunch och drack thé. Jag fattar inte att munnen kunde fortsÀtta glappa sÄ. Jag trodde jag vrÀkt ur mig tillrÀckligt pÄ morgonen.

(null)
Fick smaka underbara grekiska lĂ€ckerheter till lunch. Stora hĂ€rliga oliver đŸ«’ och kanderade pomeloskal 😋

Jag Ă„kte vidare till en knyppelkompis. Ta mig 17 om jag inte fortsatte prata som en galning. Jag tror jag mĂ„ste trĂ€ffa folk lite oftare❗Hursomhelst sĂ„ drack vi en kopp kaffe ☕ pratade föreningsliv och kommunikation, sen gick vi igenom en lĂ„da spets och mönster hon fĂ„tt. Den fick jag med mig hem och jag ska försöka anvĂ€nda och ge bort innehĂ„llet för det uppskattas mest. Först ska jag försöka ta reda pĂ„ vilka spetsar som Ă€r hand- och vilka spetsar som Ă€r maskingjorda, sen ska jag kolla med Svenska Spetsar om de gamla mönstren kan vara intressanta. Till sist hjĂ€lptes vi Ă„t att sĂ€tta upp en spets tillsammans.

(null)"En glad lax" pĂ„ gĂ„rden 
 fast jag tycker den ser mer ut som en folkilsken lax. Ă… andra sidan tror jag inte att en lax kan le đŸ€” Men var i hela friden kommer utrycket "en glad lax" ifrĂ„n?

Körde hemĂ„t framĂ„t kvĂ€llen. I jĂ€mnhöjd med Botkyrka körde jag in i hĂ€llregn, blixt och Ă„ska, men hemma hade vi som vanligt inte fĂ„tt en droppe💧 

(null) (null)

Maken hade monterat vĂ„r nya soffa och burit in min fĂ„tölj igen sĂ„ jag slĂ€ngde mig i min kĂ€ra fĂ„tölj och plöjde Morden i Midsomer och Wallander đŸ”ȘđŸ©ž Nu Ă€r hundarna pinkade under en himmel som lysts upp av blixtar âšĄïž men inget regn pĂ„ vĂ„r ö đŸïž och björkarna Ă€r gula


🐟 Godnatt vĂ€rlden 🚙💹 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0