Slice me nice đŸŽ¶

(null)
All metall borttagen

Maken tog hundarna till dagis imorse oxĂ„. Jag klev motvilligt upp klockan sju, gjorde det jag mĂ„ste och tog mig ivĂ€g pĂ„ magnetröntgen nr2 đŸ§Č 

(null)

Jag vill inte ha musik i de hörlurar man behöver för oljudet i röntgenapparaten eftersom jag Ă€r lite klaustrofobisk. Jag vill höra vad maskinen gör, men under nĂ€stan hela undersökningen gick lĂ„ten "slice me nice" i huvudet, men magnetröntgen Ă€r ju ingen skiktröntgen sĂ„ minnets lĂ„tval var fel 😅

(null)

Efter röntgen bad jag att fĂ„ röntgenlĂ€karens  utlĂ„tande frĂ„n första röntgen. Det var ingen översiktsröntgen som jag trott, för min VC-lĂ€kare hade bett om röntgen av lĂ€ndryggen dĂ„ hon misstĂ€nkte diskbrĂ„ck eller spinalstenos, men pĂ„ Seradkliniken tar de tydligen alltid med Ă€ven höfter och bĂ€cken. RöntgenlĂ€karen hade sett nĂ„got i vĂ€nsterhöften som han ville utreda vidare och nĂ€r jag kom hem lĂ„g ett försenat brev i brevlĂ„dan. En vikarierande lĂ€kare hade godkĂ€nt en ny röntgen, den jag precis varit pĂ„. I konklusionen stĂ„r att jag inte har spinalstenos men ett buktande diskbrĂ„ck dock utan rotpĂ„verkan. Det han vill utreda vidare Ă€r en utbuktning, om det kan vara artrit/artos eller om det Ă€r en liten caputnekros. VĂ€vnadsdöd i höftkulan, alltsÄ 

Åkte hem och ner till bĂ„tbryggan efter röntgen, men det gick vita gĂ€ss (blĂ„ste hĂ„rt) pĂ„ MĂ€laren, sĂ„ jag hoppade över simturen och Ă„kte hem och duschade istĂ€llet. SĂ„g att jag fĂ„tt mail pĂ„ 1177, det var förberedande frĂ„gor inför en ev artros-operation. Det var alltsĂ„ svaret pĂ„ min egenremiss som jag skickade nĂ€r min lĂ€kare sa att jag hade ont pga depression. Hursomhelst svarade jag pĂ„ alla frĂ„gor i hopp om att fĂ„ trĂ€ffa en ortoped och prata om hur mitt sneda högerknĂ€ pĂ„verkar resten av kroppen, om Etoricoxib Ă€r att föredra före en operation. Passade pĂ„ att göra lax och blomkĂ„lsmos till lunch.

(null)

Klockan tolv satt jag i bilen igen. Klockan ett hade jag tid hos dr Liao.

(null)

Idag fick jag sĂ€kert 50 nĂ„lar i kroppen. Först ett tjugotal i rygg och bakhuvud plus 11 koppar, sen ett trettiotal pĂ„ framsidan i fötter, ben, mage, hĂ€nder, panna och huvud. Visste inte om jag kĂ€nde mig som en igelkott eller en enhörning 🩄 đŸŠ” Killen som jobbar dĂ€r kom och pratade astral- och energikroppar, kost, hĂ€lsa och vikt. Han berömde mig för min kostomlĂ€ggning och kom och pratade sĂ„ fort han inte jobbade pĂ„ nĂ„n annan. Jag hade absolut inget emot vĂ„ra samtal, de var intressanta och jag upplever honom som en sökare, men situationen Ă€r en aning prekĂ€r
 👇

(null)

NĂ€r nĂ„larna pĂ„ ryggen suttit en stund satte de moxa pĂ„ dem och fjuttade pĂ„ đŸ”„ Jag har googlat pĂ„ moxa och det Ă€r nĂ„n sorts grĂ„bo som bĂ„de har hĂ€lsobringande egenskaper och nĂ€r de eldar moxa pĂ„ nĂ„larna gĂ„r vĂ€rmen ner i nĂ„len och vidare i huden vilket gör akupunkturen Ă€nnu effektivare. Det var en ny tjej som höll pĂ„ att lĂ€ra sig och jag vet inte om hon gjorde nĂ„t fel eller om hon tog för mycket moxa, men hursomhelst blev det ett skĂ„despel som jag inte sĂ„g, bara hörde. Rökutvecklingen pĂ„ min rygg gjorde att den mer erfarna fick springa ut och hosta, medan dr Liao och mannen som masserat mig sprang runt och Ă¶ppnade fönster och dörrar för att vĂ€dra. "Praktikanten" lĂ€mnade dock inte min sida utan stod kvar med, som jag förstod det, en fuktig handduk. De lĂ€mnar aldrig en patient med brinnande moxa tackochlov 😅 Dr Liao sa oxĂ„ att inte öppna för mycket för grannar klagar pĂ„ lukten. Jag tycker det luktar gott, om Ă€n lite starkt ibland. Bokade en ny tid om tvĂ„ veckor och gick ut i bilen och vilade en stund. Man blir lite trött och snurrig ibland, men jag mĂ„r sĂ„ otroligt bra just nu bortsett frĂ„n smĂ€rtan och tröttheten som kommer och gĂ„r âšĄïžđŸ„±

Satt och tittade pĂ„ Gandalf en stund. Vem i hela friden har hĂ€ngt honom i min GPS? Jag hade tvĂ„ misstĂ€nkta med barn i rĂ€tt Ă„lder och jag trĂ€ffade dem bĂ„da igĂ„r
 en av dem har erkĂ€nt 😄

(null)

NĂ€r jag var nĂ€stan framme vid Solberga upptĂ€ckte jag att jag hade en nĂ„l kvar mitt uppe i huvudet📍 NĂ€r jag kom fram till kundparkeringen lirkade jag bort den. Hoppas den gjort nytta. Undrar vad det Ă€r för punkt den satt en halvtimme extra i📍

(null)

Köpte blomkÄl, sötpotatis, rÀkor, sparris och annat gott. NÀr jag fick syn pÄ lövbiffen blev middan bestÀmd - Lövbiff med sötpotatismos, de vissna champinjonerna som lÄg i kylen, vÄra egenodlade vildtomater och vita vinbÀr som pÄ nÄgot sÀtt letat sig in pÄ tomten.

(null)
(null)
VÄra tomatplantor Àr sÄ fula! Men nu Àr de fulla av framförallt gula smÄ vildtomater

(null)Den nyinflyttade vinbĂ€rsbusken 

(null)
Det hÀr var bara en del

(null)
Jag mĂ„ste köpa lövbiff oftare! Vita vinbĂ€r skulle lĂ€tt kunna ersĂ€tta lingonsylt och vĂ„ra vildtomater Ă€r söta som socker, och dĂ„ menar jag inte bara att titta pĂ„ 👀 

Diskade i reklampauserna under Morden i Midsomer och fastnade i Tvn ett par timmar till medan regnet smattrade mot tak och rutor
 men nu har hundarna fĂ„tt sin kvĂ€llspromenad och tĂ€nderna har fĂ„tt sig en omgĂ„ng med den manuella borsten. Imorgon ska jag lĂ€ra mig min nya eltandborstes olika finesser đŸȘ„ 

đŸ§Č Godnatt vĂ€rlden 📍 



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0