Tajmad tisdag

När jag hörde att lilla familjen var uppe imorse gick jag upp för att hinna säga hejdå till storasyster 👋 Dottern körde dem till skolan 🏠 Det är ju inte längre förskolan och skolan utan bara skolan 🏠 Stort för lillasyster 👧 Och mamma 👩🏻 Och mormor 👵🏻 Jag passade på att ringa och säga godmorgon till maken 🧓🏻 

När dottern kom hem vilade vi i varsitt rum, skickade sms och recept till varandra, sen gick vi upp, kokade kaffe och fixade fruktsallad 🍑🍌🍇 Det slank ner några oliver oxå eftersom vi köpt stor burk 🫒 Vi satt och pratade om allt från läkande kost till historia och utbildning 📖 

(null)

Plötsligt fick vi så bråttom 💨 Vi behövde kompletteringshandla, ta ut antibiotika och tanka ⛽️ När vi var klara skyndade vi hem och medan dottern städade sin bil lagade jag lunch - vildfångad lax med sötpotatismos och stekt lök  som vi sprinklade lime över 🍋‍🟩 🧅 🐟 🍠

(null)

Precis när maten var klar var dottern klar med städningen av bilen 🚗 Tajmat 👌 Vi hann precis äta och plocka undan innan det var dax att skynda ner till bilen igen 🚗  Vi åkte till skolan och hämtade lillasyster som skulle till doktorn och kolla sin tå 👩‍⚕️🦶 Sen åkte vi hem igen, jag plockade ihop mina grejer, vi pratade lite sen tog jag dotterns bil och gav mig av 🚗💨 Hon får låna min bil medan sonen ska fixa några grejer på hennes 🚙🚗

(null)
Dottern och ungarna kör "Gul bil 1️⃣2️⃣3️⃣" och det sätter sig verkligen i huvet på en 🟡 Ibland måste jag tillochmed skicka ett mms och skriva "Gul bil" för att få ro 😂

Efter att ha suttit i kö genom Stockholm, vilket delvis var en trevlig upplevelse eftersom jag kunde njuta av Karlbergskanalen, Stadshuset och Klarastrandsleden i ultrarapid, kom jag äntligen fram till sonen 🧔 Jag lämnade dotterns bil, så tog vi caben som han lånat av oss tidigare i sommar och körde till hans kompis där hans bil stod 🚘 Det var länge sen jag träffade dem så vi gick in och pratade en stund.

(null)
(null)
Jag heter Kråkan 🐈

Hon föder upp britter och tänkte satsa på en ny färg - kanel 🐈 Kråkan var bara "valp", trygg och kelen 💞

Efter en stund tog jag caben hem och sonen körde hem till sitt 🏘️ Kom hem strax efter 9️⃣ och insåg att jag varit på väg i 6️⃣ timmar, fast det har inte känts så 🤷‍♀️ 

Två härliga saker har jag fått vara med om idag ❤️ När jag ringde dottern och berättade att jag var framme med hennes bil ville storasyster (9år) säga nåt: "Mormor, jag älskar dig av hela universum"… kan man bli annat än tårögd 😭 Älskade unge 💕 När vi senare var hos sonens kompisar ringde sonens barn för att säga godnatt till sin pappa på videosamtal 🧔 Då visade sonen att jag var där varpå Wille (5år) ropar "farmor" och Ella (2år) kunde ju inte vara sämre 💞 "Sarmor" ropade hon 🗣️  Det var första gången jag hörde henne säga det 🥰 "Sarmor" 👵🏻 Hur sött?

Nu ska det iallafall bli jätteskönt att krypa ner i sängen 🛌 Imorgon blir det några mil till 🚗💨

(null)

🚗💨 Godnatt världen 🐈


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0