Fasligt stressad

Nej, jag upplever inte att jag är stressad, inte alls, kroppen signalerar lugn. Ändå insåg jag när jag satte mig i fåtöljen imorse att det inte riktigt stämmer. Där satt jag bland halvfärdiga handarbetsprojekt och funderade på nästa. Posthögen på köksbordet är gigantisk. Istället för att ta itu med det vandrar jag bara vidare. Faktiskt. Det är stressvarning. Nu kan jag verkligen inte påstå att jag för närvarande är stressad av yttre faktorer, så stressen torde komma inifrån… utdragen, otydlig, livsfarlig. Tankarna kom väl upp efter att ha träffat svamp-väninnan igår och vi pratade, förutom svamp och haiku, även hälsa. Jag är tjock och har ont, hon attackerar sina liknande problem på andra sätt än jag gör. Så där satt jag en reflekterande stund med morgonkaffet och funderade på om det är fel på Sveriges alla medelålders kvinnor, eller om felet ligger nånannanstans.

Efter att inte ha löst några världsliga problem alls konstaterade jag att det var rätt ljust ute, 4 timmar och en kvart längre dag, sen gick jag ut morgonpromenaden i dimman 💨 

(null)

Mässa, möte, spontanbesök och admin, sen hämtade jag hundarna, tog ut dem, slängde i mig lunch och åkte på hälsokontroll del2. Jag blir skickad till psykolog för utredning av stress/övervikt och ska äntligen få tid till läkare pga min värk. Jag sa att jag två ggr under hösten blivit stoppad i växeln och inte fått prata med min läkare och det tyckte inte denna distrikssköterska var ok.  

(null)
Alla prover var bra eller helt ok, men fastesockret saknades. Ska ta om det på måndag. Blodtrycket hade varit högt när jag tog det förra tisdagen, men jag förklarade att jag inte tagit medicinen plus att jag kom direkt från morgonad. Idag var det hur bra som helst.

Åkte hem och jobbade ett par timmar, tog ut hundarna och lagade middag. Stickade klart provlapparna. Det blir definitivt stickor 2,5. Nu så ska jag fundera på färgen 🧶 

(null)

Nu ska jag strax krypa ner. Rambo ramlade ur sängen inatt med en duns. Han har envisats med att ligga på min utsida vilket är lite vanskligt. Nu satt han där på golvet och såg så olycklig ut… men inatt har vi hela sängen för oss själva 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0