7:e barnbarnet fyller fem đŸ–ïž

(null)
Njuter av frukostbordets blommor

För fem Ă„r sen blev jag farmor för första gĂ„ngen. DĂ„ föddes mitt 7:e barnbarn. Grattis William đŸ–ïž

(null)

Och sĂ„ har vi fĂ„tt 49 minuter mer dagsljus, men just nu hjĂ€lper inte ens det sĂ€rskilt mycket. Sorgen sliter i mig och flera gamla sorger Ă€r uppe och naggar vid ytan. Det gĂ„r över, det vet jag, detta Ă€r bara nĂ„got som jag behöver genomleva.

Hade ett lĂ„ngt samtal pĂ„ morgonen med en av döttrarna vilket var skönt dĂ„ jag hade sĂ„ svĂ„rt att ta mig ur sĂ€ngen. NĂ„vĂ€l, vansinnesvĂ€rken har gett med sig, nu har jag bara ont.

Minns inte riktigt vad jag gjort idag. Har pratat med en kollega, med mamma och en dotter igen. Varit pĂ„ ett par vovvenader och bakat ett bananbröd till maken. Bananbrödet jag bakade igĂ„r av bananerna mamma köpt till pappa, har jag skivat upp och styckefryst till mamma. Pappa Ă€lskade bananer och precis som med mangon kom ofta historier frĂ„n Kongo nĂ€r smakerna tog honom tillbaka i tiden. 

Och sĂ„ har jag pratat med Wille förstĂ„s đŸ–ïž

(null)
Han hade fĂ„tt en krona pĂ„ förskolan 👑 

Sen har det blivit mycket tv oxĂ„. Orkade varken lĂ€sa eller knyppla, tvĂ„ tankar jag hade i huvudet nĂ€r jag gick upp. Maken sover kvar pĂ„ jobbet och jag ska försöka krypa ner snart


(null)
Tack Ia och Micke đŸŒč




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0