Dag 7

Det var mysigt att klämma några avsnitt "Fader Brown" med mamma igårkväll. Somnade sen gott och sov tungt mellan nattpatrullerna inatt. De är trevliga och hänsynsfulla, men såklart vaknar man till och byter några ord. Mellan patrullerna körde jag mamma ropa "Hallå" och jag svarade "hallå". Fick inget svar så jag trodde jag drömt. Det visade sig att mamma oxå drömt att jag stod i dörren och sen bara försvunnit typ ner i golvet. Hon trodde jag ramlat och ropade och blev lugn när jag svarade utifrån vardagsrummet. När morgongänget varit här klockan åtta kunde jag inte somna om. La patiens en stund men gick upp halv tio och började göra frukost.

(null)

Mammas telefon ringde och hon kom upp och gjorde mig sällskap. Åkte hem mitt på dan.

Hemma hade vattnet frusit i köket, men i badrummet funkade det tackochlov🚰 Maken kröp under huset och jag vaktade kranarna. Det var mössen som snott isolering att värma sig med 🐀 

Resten av eftermiddagen och kvällen har jag virkat 🧶 

(null)
30 december. 1 varv kvar !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0