Ella-dag

Jomen jag sover rätt gott i Ellas säng. Den är lite "tunn" för en stor farmorskropp, men det är helt ok ändå! Wille väckte mig ett par gånger och kollade om jag låg där. Bland annat frågade han varför jag sov i hans rum. Då svarade jag att jag skulle passa Ella varpå han sa "jaha" och somnade om. 

 
(null)
Gryning nånstans söder om Stockholm 

Vid fem hörde jag kaffemaskinen, då var mamman på väg till jobbet. Wille gick upp och hämtade en filt, sen hämtade pappan honom vid sex och halv sju gick jag upp och tog Ella. Hon bara vinkade till pappa och storebror idag, sen tog det 20 minuter innan hon stängde av barnvisorna på paddan och somnade i soffan. Tio minuter senare var hon/vi i full gång igen.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Framåt halv elva började hon gno sig i ögonen och jag frågade om hon ville gå och vila. Det ville hon… Hon hämtade en kudde, la sig på golvet och gosade med en gosedjurskatt, jag la mig i barnsoffan bredvid och döm om min förvåning när hon somnade där, mitt på golvet!

(null)

(null)

Jag stoppade om henne och släckte lampan 💕 Tittade på tv till hon vaknade, då fixade vi lunch 🥙 

(null)
Alltså, det där tandlösa leendet 🥰

Sen började det bli dax att hämta storebrorsan från förskolan.

(null)
Han hade precis börjat pärla. Det blev ett R som i Ragnar 🦜 Resten får han fortsätta med på måndag.

Förskolan hade tyckt att det var för kallt att vara ute idag så jag tog ungarna till parklekenen stund. 

(null) 

(null)

(null)

Sen gick vi upp till lägenheten, åt varsin smörgås och öppnade födelsedagspresenterna..

(null)

(null)

(null)

(null)
Paketen innehöll varsin buss 🚎 🚌 

När mamman kom hem åkte jag över till min yngsta dotter en stund. Hon har gått en vecka över tiden och det vet ju alla som gått över tiden hur jobbigt det är 😫

(null)
(null)

Maken köpte pizza online och jag svängde in och hämtade upp den i Botkyrka. Försöker hålla mig vaken till Hawaii 5-0 👮‍♂️ 

Jösses vad trött jag är ikväll 🥱

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0