Hemmajobbardag

Skulle egentligen jobbat halvdag idag och sen haft Ella på em, men Ella var sjuk. Maken messade att väglaget var halt och moddigt, och messar han att det är halt och moddigt, då är det halt och moddigt. Jag bokade om det enda besök jag hade på morgonen och jobbade hemifrån istället. 

(null)
Ääälskar mina tulpaner 💐 

Lyckades få tag i nästan alla jag avbokat under min frånvaro, ringde några samtal och hann med resten av det jag föresatt mig. Halkan på gångvägarna var inte så farlig idag, skorna kletade sig fast i modden och jag kunde gå vanliga promenaden. Jag klippte oxå bort alla tovor på Bamses mage. Pälsvården i vinter har lämnat en hel del att önska. 

(null)

(null)
Han tyckte att det var sååå skönt 🥰

Jag ringde oxå veterinären och pratade med en sköterska. Veterinären skulle ringa upp efter tre eller imorgon… Hoppas han ringer imorgonbitti.

Rätt var det var var klockan tjugo över fyra. Då ringde maken att han var på hemväg. Jag började med middan. Det blev Wallenbergare, svampsås på grå kantareller och svart trumpetsvamp och rårivna morötter 🥕 

Gick ut kvällsnaden med hundarna redan kl 20.00 och ämnar krypa till sängs nu…

(null)
Nästan full måne 🌕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0