Känslorna utanpå

Väcktes av hemtjänsten imorse. Fixade lite frukost och vid halv tio åkte vi, mamma och jag 🕤 Vi mötte ena syrran i entré F och klockan 11 gick vi in i kapellet på Södertälje sjukhus. Idag har vi klätt pappa i finkostym. Vi har knäppt knappar och han fick på sig sina favoritskor, skorna som han bara kunde glida i och som mamma avskydde. Jag försökte göra en snygg slipsknut 👔  Vill minnas att han lärde mig att göra slipsknut när jag använde slips i tonåren. Jösses vad jag grinade, den blev inte perfekt men den fick duga. Vare sig mamma, syrran eller begravningsentreprenören kunde knyta slipsar. Efter en timme var han påklädd, pussad och begråten.

(null)
Syrran och jag skruvade i skruvarna på varsin sida 

Mamma och jag åkte förbi Burger King, stannade i en snödriva och åt. Körde småvägar hem. Stannade i blomsteraffären i Vagnhärad. Mamma köpte några krukväxter till sig och en bukett tulpaner till mig 💐 När vi kom hem fikade vi och pratade ett par timmar innan jag åkte hem.

(null)
Maken köpte tulpaner igår. Sitter med näsan i buketterna och bara andas in längtan efter vår.

Är helt slut. Energin försvinner med tårarna. Känslorna utanpå. Så mycket sorg. Så tacksam över dagen. Maken har skickat mig i säng…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0