”… men herregud vad gullig du är‼️”

Gick upp sex och kom iväg vid sju. Vägarna är bra sandade så det är fläckvis på tomten. Det är där sanden som maken lagt ut sjunkit undan, som man får passa sig. Jag kom helskinnad ut med hundarna och tillbaka plus till bilen iallafall. 

(null)

(null)
Superfärska! Det doftade hönshus i bilen hela vägen upp stan

Körde förbi bonden utanför Åker och köpte ägg som sonen beställt av mig 🥚 och fortsatte sen upp till dagis. Sandat men halt ändå. När jag stod där i bakluckan och höll på att locka ut ovilliga hundar kom föreståndaren farande. "Jag hjälper dig!" "…men herregud vad gullig du är" utbrast jag. Tänk vilken service tant får 👵🏻 De ser hur illa jag går och det är både en backe och en gång förbi uteplatsen till dagisdörren. Det finns underbara människor överallt 💞

Ella var inte lika pigg som hon brukat vara de tidigare gångerna jag barnvaktat. Hon hade tagit på sig skor, mössa och jacka, storgrät och skulle efter mamma och storebror. Det tog säkert fem minuter innan hon lugnat sig idag.

(null)

Sen fick hon paddan och somnade i soffan till alla de välkända barnsångena.

(null)

Medan hon sov middag ringde jag upp två av mina döttrar i olika ärenden plus så jag ringde Fonus och anmälde de flesta av oss till eftersitsen. Alla utom några av de minsta barnbarnen kommer till pappas begravning, men alla stannar inte på fikat.

Ella fortsatte vara stillsam, hon somnade en stund till efter lunchen.

(null)

(null)

(null)

Hon fick åka vagn när vi skulle hämta Wille, sen blev det full fart på henne. Vi skippade parkleken och gick på sakletarpromenad idag. Att leka i parken var inte att tänka på med all is.

(null)

(null)Tallkottar, stenar, löv och isbitar blev dagens fynd

(null)

(null)

(null)

(null)
Trollen

(null)

Wille hade koll på att jag kommit med en karta ägg på morgonen och han ville ha ägg till mellanmål 🍳 Vi stekte varsitt och la på mackor, sen räknade vi äggen 🥚 De hade varit 30 stycken och vi hade tagit tre. Han var för liten för den matematiken, trettio var ett för högt tal 🥰 
Jag fick oxå en hög söta bilder på yngsta barnbarnet från min dotter. Igår fick vi veta att jag kommer att heta Malcolm 💙

(null)

Sonen kom hem vid fem, men innan jag åkte hem fick jag köra lite Ferrari. Det var kul när jag väl kom på hur lättstyrd den var 🤩

(null)Wille imponerades av farmors skills… 379 km/h är inte illa pinkat gör en nybörjare 🏎️

Glodde lite på tv när jag kom hem. Nu skickade maken mig i säng och tog ut hundarna… igen. Trött som en gnu tackade jag och kröp ner 🥱




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0