Andra lördan i juli

Det blev en ordentlig sovmorgon. Maken gick nattvakt i båtklubben igårnatt och sov bara några timmar tidigt på morgonen medan jag är påverkad av all smärtlindring jag stoppar i mig. När han gick ut med hundarna gick jag upp och gjorde övriga morgonsysslor, men när jag såg medicinlagret som stod kvar på bordet (var på apoteket och hämtade ut det nya igår) kom tårarna. De fick komma 💧 Livet suger❗️

Smärtan i höften

känns som ilande tandvärk

Svalor på låg höjd


 
(null)  
(null)

När tårflödet sinat gick jag ut och tog en härlig dusch i solen. Njöt av tvålens doft, vindens sus och solens värme. Vem sa att livet skulle vara lätt? Man får ta vara på det goda❗️

(null)

La mig i sängen igen till maken kom hem. Åt kall grillad kyckling med bladsallad och ett sött äpple till frukost 🍎 AIP är gott och jag fortsätter med det, men jag vet inte om det funkar när jag äter alla dessa smärtmediciner 💊 Fast å andra sidan lär det inte skada heller, snarare tvärtom.

(null)

Under dagen har jag vilat mycket. Mest i solstolen på altanen eftersom det inte varit supervarmt. Sjukgymnasten sa igår att jag skulle låta bli sjukgymnastiken en vecka, men jag har gjort enkla övningar för knän och fötter eftersom jag får kramp mellan varven. Det belastar ju inte heller höfterna ett dugg. Jag har oxå diskat och tagit hand om tvätten, packat, städat köksbordet, letat reda på de knyppelgrejer jag vill ha med och plockat 3dl hallon från våra buskar och jobbat lite med inspirationshäftet jag lovade deltagarna i smyckeskursen.

(null)Jag har iallafall kommit så långt att knyppelgrejerna är samlade i ett hörn❗️

(null)
Maken kom hem med en handfull vildhallon och blåbär 🫐 Du milde så gott 🤤 Han vet hur mycket jag saknar skogspromenaderna och hur jag pratat om att plocka mycket blåbär till frysen i år 🫐 Så blir det nog inte. Får satsa på svampsäsongen istället 🍄‍🟫

(null)
Lördagsgodis 🍈 🍒 🍑

Lugn kväll ömsom med, ömsom utan tv 📺 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0