Första fredan i juli

Lika pigg som jag var i förrgårkväll var jag trött igårkväll. Inte var jag ett spår piggare imorse, men jag tror att det "kommer efter". Jag var lite pirrig inför kursen förra helgen, det har varit rätt mycket och rätt mycket nytt på jobbet plus att jag idag dessutom fått ledigt. Då slappnar man liksom av.

Jag masade mig upp iallafall och gjorde det jag skulle. Halv tio var jag hos sjukgymnasten och fick stötvågor på höften ⚡️ Jämrans så ont det gjorde, men hon kopplade på dubbla styrkan mot förra gången och förra gången hade stötvågorna god effekt på smärtan.

Åkte hem, hämtade hundarna plus Bamses insamlade morgonurin och åkte till veterinären. Hon bara fnös åt avlivning. Finns ingen anledning så länge han är så pigg som han är. Det blir Metacam resten av livet, den är både smärtlindrande och antiinflammatorisk. Hon gjorde ett ultraljud och han hade lite fler urinstenar mot senast (april-23) men de var pyttesmå. Urinodlingen får jag svar på på måndag, pH var lite för högt men inte mer än det varit de senaste åren. Allt är så väl som det kan vara med lilleman 🩵

(null)
Mys

Tog en kortare promenad i omgivningarna innan jag åkte hem och åt lunch. Sen plockade jag ur sängkläderna och satte jag på en tvätt i paviljongen innan jag började med en högrevsgryta.

(null)
Högrev, stark korv, morot, palsternacka, gul lök, röd lök, vitlök, purjolök, broccoli, grå kantareller och svart trumpetsvamp 

Medan den puttrade på spisen började jag med ett inspirationskompendium som jag lovade deltagarna på kursen förra helgen. Jag hittade 20 bilder och började klistra in dem i ett Word-dokument… men jag kunde inte hålla ögonen öppna. Jag gick och la mig en timme 😴 

Jag hörde nåt ljud i min halvslummer men eftersom hundarna var tysta ignorerade jag det. När jag sen skulle gå ut och hänga tvätt och sätta på en ny förstod jag vad jag hade hört 👂 

(null)

Hela dagen har ett gäng skatungar huserat runt tomten. Det har kraxats och flaksats och de har jagat efter en förälder som haft fullt upp med de små. När jag skurit ner alla ingredienserna i grytan ställde jag påsen med matavfall på trappen för att ta ned vid nästa vovvenad. Strax innan jag somnade kom ett skyfall så jag tog in Ragnar och stängde ytterdörren. Såklart att skatorna tog för sig av delikatesserna som stod uppdukade. Jag hade inte en tanke på att de skulle våga sig upp utanför vår dörr. Och de måste ha varit tysta för annars hade hundarna blivit tokiga.

Tog ut hundarna och åt högrevsgryta, sen klistrade jag in resten av bilderna i inspirationsdokumentet och tittade på Morden i Midsomer. Text får jag skriva en annan dag. 

Sistanaden är gjord, grytan i kylskåpet, Tvn avstängd, maken sover över hos dottern i flyttartagen och dagens haiku är skriven ✍️ 

Myggor har hittat

En blodrik människa

Surrar av fröjd🦟


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0