Första onsdan i juli

(null)

Dagen är ny

Nattens svalka dröjer kvar

Än friar Göken


Och tredje dagen i haikuutmaningen. 


Sov gott i husbilen ända till kl 4. Då började ett rådjur skälla envetet i närheten och mitt sömndruckna tillstånd kunde jag inte riktigt förstå var. Rådjuren hör vi ofta skälla tidigt på morgnarna så det är inget konstigt med det, men inatt var riktningen så konstig. Så kom jag på att vi låg i husbilen längst ner på "parkeringen" och inte uppe i huset så rådjuret stod förmodligen bara 30-40 meter från husbilen, kanske på ängen. Där stod hon iallafall när jag gick ut med hundarna.


Gick upp halv sex och duschade. Cementen på toagolvet hade härdat klart så jag kom åt vattenkranen.  Det blir så olika sensationer att duscha ute. Är det 30 grader och sol  är det på ett sätt, regnar det är det på ett annat och imorse var det regntungt och 16 grader. 


När jag lämnat hundarna åkte jag till Södertälje för akupunktur. Blev även dragen i, koppad, fick el i höften, blev insmord med saffransolja. Nio koppar, 25 nålar från huvud till fot. Sen vände de på mig och satte fyra nålar i vardera knä och två i vardera fot oxå innan jag fick lite saffransolja inmasserat på mina ömma knän.

(null)
Tänt va’re här

(null)

Läste igenom vandringen och solskenspromenaden innan jag började med andakten till kommande tisdags Musik i sommarkväll. Långt ifrån nöjd gick jag på lunch. Sen blev det solskenspromenad och vi blev 16 stycken! Jag la upp den som en pilgrimsvandring runt parken (500m?) med fyra stopp där jag berättade om pilgrimens nyckelord. Idag tog vi fyra ord, nästa onsdag de tre kvarvarande. Efter det sista stoppet, ett altare vid ån, gick vi rakt in i en motorväg av minigrodor 🐸 Vi stannade till och tittade på det otroligt söta fenomenet.

(null)
(null)
(null)

Vi avslutade promenaden med en andakt inomhus eftersom det börjat regna. Sen blev det fika och en hel del pilgrimsprat.

(null)

Jag fixade med några smågrejer innan jag åkte på hembesök 🚙💨

(null)
(null)Mina favoritkissar, de är halvbröder vilket jag tycker syns 💙🩵

(null)
Men den kärleken har sitt pris - allergi. Det gick bra så länge jag var där, men i bilen blossade ögat upp 👁️ Tur att jag hade allergitabletter med mig.

Hämtade hundarna, åkte hem och gav dem mat och tog en promenad 👣 🐾🐾  In i bilen igen och iväg på "spa" med Bamse. Medan han njöt och blev snygg åkte Rambo och jag och handlade, åkte hem så jag fick lite middag och hann tillochmed diska innan vi fick hämta vår nyrekondade kille. 

(null)
Vilken himmel. Hela dagen har det pendlat mellan regn och sol, ibland både regn och sol.

(null)
(null)
Bamses hundspa. Han får alltid beröm för hur duktig han är och hur han njuter av att bli av med ullen 🐑 

(null)
"Så snygg du blev!" … "Vet jag väl", sa Bsmse

När jag hämtade honom kom vi lite i samspråk och jag berättade att AniCura velat ta bort honom i både januari och maj, så på fredag går jag tillbaka till den privatpraktiserande veterinären jag gillar. Hon blev irriterad och sa att jag var den tredje denna vecka som sagt ungefär samma sak, att AniCura vill ta bort hundar för småsakers skull. Jag vet att Bamse har urinstenar och artros, men med lite smärtstillande är han fortfarande pigg för sin ålder. På dagis säger de att han hänger med och är levnadsglad. Jag tycker det känns onödigt att avsluta hans liv när hans problem går att åtgärda. Vi får se vad som händer på fredag. Ikväll har han varit pigg som en valp. Han njuter verkligen av att vara snaggad.

Kom hem strax efter halv tio och gick kvällsnaden på en gång. Maken sover på jobbet. Återstår bara sängen 🥱

Fast jag måste tillägga att jag varit riktigt pigg hela eftermiddagen och kvällen! Och även om jag fortfarande har ont är det så otroligt mycket bättre nu och jag klarar mig utan kryckan. Långpromenaderna får vänta, men en kilometer i taget funkar! Mina alternativa behandlingar verkar fungera! Hoppas att smärtan ska släppa helt tillslut.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0