Första söndan i juli

Vi sov tills vi vaknade och låg kvar en stund bara för att vi kunde. Tänk att vi ses så pass lite fast vi bor ihop, gobba å mi. När hundarna började röra på sig gick han ut med dem medan jag fixade frukost till djur och människor, hällde upp diskvatten och slog igång datorn. De skulle ju höra av sig från gravstensfirman kl 10.00 och jag ville se att allt funkade. Kvart i elva hade vi fyra förslag som mamma ska få titta på.

(null)

Resten av dagen har varit lugn. Vi har hunnit umgåtts och prata lite om både vardag och semester. När maken gick vovvenad två plockade jag hallon…

(null)

… rensade lite i petunian…

(null)

… och pelargonererna…

(null)

… samt skar upp melon till lunch 🍉🍈

(null)

Jag hade en tanke på att åka till Överselö kyrka på mässa kl 16.00, men jag fastnade i sängen. Jag la mig en stund med en varm vetekudde över ljumske och höft och lyssnade först på lite medicinemusik och sen på keltisk avslappningsmusik 🎶 Det var nog det mest underbara jag gjort på evigheter. Först låg jag och tänkte på saker jag ville och borde göra, sen fastnade mina ögon på lövträden utanför sovrumsfönstret. Stora och frodiga, de nästan lade sig i den kraftiga vinden, så reste de sig igen till en kraftig mur av grönska innan nästa vindil böjde dem ner igen. I över en timme låg jag där och lyssnade på piano, fiol, dova trummor, flöjt och kvinnliga röster medan stormen försökte tukta de viga lövträden. Tankar på pappa som ville bli konsertpianist gick över i tankar på att mamma tog mig till vanföranstalten när jag var barn eftersom jag inte ville gå förrän jag var 1,5 år. Tankar på hur allt hänger ihop och hur livet går i cykler… eller kanske snarare utdragna spiraler, där måsten kväver drömmar och styrka mäts i antal lyfta kilo…

Bless this heart of mineBless my body and mind Holy is your essence Loving is your presence May we repattern and honor the sacred

Stormen sveper in

och lövträden bugar djupt

Jag lyssnar in


Jag klev upp med en stor känsla av tillfredsställelse i hela kroppen. Musiken, värmen, vilan, insikt och stormen fick bli min gudstjänst idag.

(null)

Maken grillade kött vi hade i frysen, jag ugnsbakade potatis till honom och lade upp tomater på hans tallrik 🍅 Till mig blev det melon, mixsallad och en morot 🍉🥕 Efter middan körde han gräsklippare, jag diskade och satte mig i fåtöljen och lade en het vetekudde på ljumsken. Vi har så mycket roligt framför oss och maken har hittat min ergonomiska högerkrycka så semestern kan bara bli bra 😃 Allt kommer att bli bra 😊 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0