Första tisdan i juli

Fick bra sömn inatt vilket jag tackar för 🙏 Dagen blev lång. 

(null)
Nu mognar hallonen

(null)
Det blev en handfull resegodis på väg till jobbet

(null)
…det står Nykan. Herrgården, Nykvarnskyrkan och Taxinge kyrka, det är väl solklart? Och det är inte jag som har ledig eftermiddag…

Började dagen med telefonsamtal, sen besök och personalmöte. Efter lunch jobbade jag igenom morgondagens andakt och åkte upp till Nykvarnskyrkan, men innan jag hann kliva ur bilen fick jag återbud av mitt besök och körde tillbaka till Herrgården. Fick en bra eftermiddag där jag bland annat hann ifatt med administrationen fram till semestern och veckan efter. Gick upp i personalrummet och åt middag innan jag styrde kosan till Taxinge kyrka och Musik i Sommarkväll. Ikväll var det chefen som hade andakten, men jag ska ha den nästa tisdag så jag vill veta hur det går till, vad som förväntas av mig.

(null)
Taxinge kyrka med anor från 1600-talet men ombyggd 1863 till nuvarande utseende

(null)

Det var två fantastiskt duktiga killar som sjöng och spelade piano på Musik i sommarkväll för en fullsatt kyrka, mest musikallåtar. En mycket njutbar timme som gick fort.

(null)

(null)
Jag körde sakta förbi 🐴 

(null)
Tomaterna börjar mogna mot soligaste väggen

Lagade fläskfilé i limesås (fast jag fick ta citron eftersom limen var slut) så jag har nåt i lunchlådan imorgon. Duschen får vänta till imorgon för nu har maken slitit ut toan och gjutit den främsta delen av toagolvet så vi kommer inte åt att skruva på vattnet…

(null)

… men imorgonbitti har cementen brunnit klart.

Inatt sover vi i husbilen på tomten 🚎💤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0