Hemmalogg

Packa upp och ur
Tvätta, städa och vädra
Månen i nedan

Långt upp i det blå
En svart prick ses sväva fram
Försvinner i ett moln

Sov till vi vaknade av oss själva. Är dåsig av gabapentinet och hoppas slippa gå upp på maxdos. Tar nu 2 x 2 kapslar och läkaren vill att jag går upp på 3 x 3 💊 Jag har trotsat henne förr, vill inte ta mer än jag behöver.

Frukost ute medan sista maskinen tvätt snurrade 🧺 

(null)

Maken åkte för att fixa med båten och jag tog fram knyppeldynan. Har haft en mysig dag på altan med Genua. 

(null)

Gick ut med hundarna mitt på dagen och även om det kändes ordentligt i ben och höfter på hemvägen var jag glad att jag kunde gå ända bort till elgatan.

(null)
Vinbärsfuks 

(null)
Ingen aning! 

Hemma blommar liljor och stockros 🌸

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Jag fortsatte knyppla, maken kom hem och fixade husbilen. Han gick ut med hundarna, jag lagade middag och diskade… sen fortsatte jag knyppla. Så roligt!

Tog en paus och gjorde rent i Ragnars resebur samt packade leksaker och mat till honom. Sen gick jag ner och plockade av alla mogna hallon och de första mogna vildtomaterna som vi odlat 🍅 

(null)

När jag var på väg in ropade en granne på mig. Hon hade varit ute med sin hund och hittat kantareller. De var små och inte jättemånga men hon ville ge oss dem. Hon är duktig på att hitta svamp och jag kan ju inte plocka gotta i marknivå just nu så jag tog glatt emot 🍄‍🟫 Erbjöd henne tomater och hallon, men hon tog bara ett hallon.

(null)

Frös in hallonen, ställde tomaterna i kylen och satte mig att rensa kantarellerna. La dem oxå i kylen. Plockade ihop knyppelgrejerna i en kasse och satte mig vid Tvn: Morden i Midsomer 🔪🩸

Vi har en mus som rumsterar om i vardagsrumstaket 🐀

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0