Husbilslogg 14: Hemma

(null)En filur utanför Enköpings husläkarcentrum

Vi åkte från Enköping typ halv tio imorse och var hemma strax efter tio. Förmiddagen gick åt till att packa ur husbilen, börja tvätta osv osv. Jag hann oxå plocka en 3dl burk hallon innan det började ösregna.

Sen satte jag mig med föreningstidningen. I flera timmar höll jag på, men tillslut hade jag skrivit två artiklar, redigerat en och redigerat hela tidningen så jag kunde skicka ut den för korrläsning. Jag tyckte jag hade så gott om tid, men den ska ju i tryck redan om två veckor❗️
 
(null)
Om den godkänns är bara ordföranderutan och en bild till framsidan kvar

Bäst som jag satt där och jobbade kom maken in med en blåbärsbuske 🫐  Jösses så gott 😋

(null)

Närmsta grannen kom över och ville låna tvättmedel. Han hade sina barn med sig och de fick följa med in när jag nattade Ragnar 🦜 De fick mata fiskarna och så fick den äldre syn på mitt papegoj-broderi…

(null)

… " Är det Diamond Painting", frågade hon (9år). "Nej, korsstygn med nål och tråd", svarade jag. Hon blev imponerad och jag visade dem min kvinnovägg.

(null)

"Åh, är det där du", frågade hon och pekade på kvinnan med barnet. 

(null)

Jag blev överraskad av både hennes intresse och frågan. När jag köpte broderiet tyckte jag att det påminde om mig själv och min yngsta dotter, så jag berättade det. Så roligt med deras intresse. Jag har fler kvinno-broderier som ligger och väntar 🙎‍♀️👩🏼👩🏻‍🦰🧕🏽👩🏻‍🦱 Så sugen jag blir på att ta tag i dem igen 🩷

Ikväll har jag vikt tvätt efter tvätt och tittat lite på tv. Har tagit 2x2 gabapentin idag och har inte alls lika ont så jag har dragit ner ytterligare på Alvedon och Paraflex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0