Andra fredan i juli

Vita ulliga
Glider över blå himmel
Vindrassel i asp

Satte in Naproxen imorse. Skrev en egenremiss till ortopeden på Mälarsjukhuset oxå. Tänker att om jag skulle vara besvärsfri i höst kan jag avboka, om inte så har en del av väntetiden förflutit under sommaren.

Fick stötvågsbehandling hos sjukgymnasten kl 9.30. Hon tyckte att jag skulle ringa läkaren igen för hon menade att det är orimligt att jag ska ha så ont, oavsett om jag jobbar eller har semester. Jag ringde VC och fick en telefontid hos läkaren kl 14.30.

(null)

(null)

(null)

(null)
Massor av fjärilar i tistelsnåret, mest silverstreckad pärlemor men även citronfjäril och en nässelfjäril 🦋

Lämnade hundarna på dagis vid lunch och åkte till jobbet. Tre personer fick hämta matkuponger och tre timmars trevligt Drällis med ett varierat gäng deltagare. Så kul när människor hittar ett ställe de känner sig hemma 💝 Jag har iallafall supertrevligt 😊

(null)
(null)

Halv tre ringde läkaren och vi pratade en halvtimme. Den här gången lyssnade hon verkligen, skrev ut gabapentin mot nervsmärtor, hon ska skicka en remiss på magnetröntgen plus att hon sjukskrev mig till 6 september. Nu får jag tid att läka, sätta in ny medicin plus att jag kommer sannolikt vara utredd till 6/9 då remissen ska skickas till en instans som har kortare väntetider än Mälarsjukhuset 💊 

Försökte avsluta mina arbetsuppgifter inför den kommande semestern, som nu blir en sjukskrivning från måndag, men kvart i fem valde jag att hämta hundarna, ta ett samtal i bilen hem och under kvällens lopp har jag tidrapporterat, spelat in nytt svarsmeddelande på arbetstelefon plus ett autosvar på mailen. 

Bad maken köpa med sig en grillad kyckling till middag. Det var gott. Och plötsligt kom en av mina absoluta favoritarbetskamrater på hastig visit. Vi har inte setts på typ tre år. Hon och hennes man var på hemväg från en semestertripp och lämnade av en påse med bl.a. bestick (vikingamönster 😁) som jag köpte av dem för typ ett år sen men inte hämtat. Jag visste att de skulle komma men hade förstås glömt bort i mitt träliga kaos. Vi får se till att det snart blir en nästa gång.

Hoppade över Naproxen och satte in etoricoxib igen för det hjälper mina ömma sandsäckar till knän. Nu hoppas jag att gabapentinet tar höfterna så jag åtminstone får nosa på lite semesterkänsla ❗️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0