Första fredan i juni

Jag sov gott i min fåtölj inatt. Höften blev lixom fixerad så jag vaknade bara till av hostattackerna och kissblåsan. Pratade med dottern på morgonen om tröttheten och jag ska prova att ta allergitabletten på kvällen istället. Jag är inte allergisk på riktigt, men kroppen pallar inte den mastodontvåg av pollen som florerar just nu. Får jag sova bättre kanske allergin blir bättre 🤧 

(null)
Dottern skickade två bilder på aspfjärilen som de sett på mittpådagenaden. Två stycken tillochmed. En på utvägen och två på hemvägen. Ska försöka ta mig till det stället imorgon om höft och väder tillåter 🦋

Maken var ledig idag så han umgicks med dottern, dotterson och hundar. Jag åkte direkt till jobbet. Hämtade papper i Herrgården och fick skjuts av en kollega till Nykvarn för hon tyckte att det såg så jobbigt ut med höften. Gulle 🥰 

(null)
Önskar mig lite mer lek i livet just nu. Höften är bara för j-lig helt enkelt 💥 

Mottagningen blev lugn. Den person som skulle komma kom inte men en kollega kom och pratade lite jobb så förmiddagen kändes inte bortkastad på något sätt. Lunchbönen är slut för terminen så jag fick en riktig lunchrast  innan Drällis, det kan bli lite si och så med lunch på fredagar annars 😅 Drällis var oxå lugn. Det var väl tre personer som ville umgås lite och när de gått ringde jag ett samtal. Halv fyra kom en fjärde och tog en kopp kaffe ☕️ Fem i fyra kom en av musikerna för att hämta något och körde mig till Herrgården. Så rart 🥰

(null)

Jag åkte via macken ⛽️ och Valsberga för att köpa ägg på hemvägen🥚 Maken och dottern hade förberett grillat med smashed potatoes. 

(null)

Kvällen har jag tillbringat i fåtöljen. Stillasittande under en filt har jag inte ont alls 😄

(null)Tv-kväll med mormor

Trött på hosta. Trött på smärta. Sov gott världen 🥰



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0