Magical moments

(null)
Uteduschen är hur härlig som helst

Hade så svårt att somna inatt, tog värktabletter vid fyratiden och slocknade som medvetslös. Maken var in i sovrummet och hämtade hundarna vid halv sex 🕠 sen vaknade jag med ett ryck halv nio och satte full fart 🕣 Mer smärtstillande 💊 Dusch 🚿 Frukost 🥣

(null)
(null)
Rhododendron 🌸

Parkerade i besöksgaraget och tog mig mödosamt fram till akuten dit jag anlände kvart i elva. Halv tolv fick jag äntligen registrera mig, ju längre förmiddagen gick desto fullare blev väntrummet 🕦 

(null)  
(null)

Tio i tolv fick jag sällskap av en supergullig uska som gick med mig till ett rum där jag fick lägga mig. Han både hjälpte mig att lyfta upp benet på britsen och peta i laddaren till telefonen. Så vänligt bemött har jag aldrig blivit på Mälarsjukhusets akutmottagning tidigare. Kvart över tolv kom en supergullig läkare. Jag var rädd för undersökningen, för smärtan, men hon tog det så lugnt och fint. Inte ett ord om övervikten❗️Hon sa till om smärtlindring och röntgen.

(null)
Pixlade klart bilden från igår

(null)
Började pixla en äldre bild

Tio över två ringde jag på klockan för jag behövde gå på toa, men när de inte kommit efter trettio minuter gick jag ut ändå. Det låg folk överallt i korridoren så jag tackade Gud för att jag kommit in när jag gjorde. Vilken lyx att få eget rum!

Ca halv tre blev höft och bäcken röntgat 🕝 När jag kom tillbaka fick jag Voltaren i skinkan samt paraflex och alvedon 💊

(null)

Vid fyra kom läkaren tillbaka. Inga synliga förändringar på röntgen men otvivelaktigt ett atros-skov de luxe. Hon skrev ut en riktig dunderkur smärtstillande och antiinflammatoriskt och hjälpte mig dessutom på med skorna 💊💊💊 

(null)
Så bra jag haft det idag!

Jag gick ut i en nu nästan tom korridor, via apoteket, satte mig på en bänk utanför sjukhuset och vilade innan jag tog mig sista sträckan till bilen. Mina tidigare besök på Mälarsjukhusets akut har varit gräsliga och förnedrade till max, idag var det heeelt annorlunda med värme och empati❗️

(null)

Åkte via chopchop hem. Hade inte ätit på hela dagen och maken hade hämtat hundarna, så vi sågs hemma. Jag han fixa hundarnas mat och duka tills han kom in från promenaden.

Lugn kväll vid Tvn. Trött. Ont, men långt ifrån den jävliga smärta som jag haft de två senaste veckorna. Ska ta det lugnt ett par dagar och sen trappa upp igen…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0