Månda

Jobbångest fast jag inte skulle jobba. Har haft så svårt att somna på kvällarna så jag har tillåtit mig ligga länge på morgnarna. Nu gick jag upp åtta, men när höften började krångla omgående kom tårarna och jobbångesten. Alltså, kan det inte bara sluta göra ont!!! Snart två månader nu! Smärtlindringen funkar, men inte mot huggen 🔪 Imorgon ska jag börja jobba igen. Det är inga superjobbiga dagar jag har framför mig, men jag vill vara glad och det är svårt när man har en kniv inkörd i ljumsken. Det går att hålla masken till en viss punkt 🔵

När jag kom hem från förstanaden tillät jag mig att gråta en skvätt. Då fick jag syn på gulsparven. Den satt helt still och tittade på mig. Så fin. 

(null)

Tack 🙏 De små mörka ögonen som betraktade mitt utbrott skänkte tröst och gav mig kraft att försöka kämpa lite till 💝 Det kändes som en hälsning från nånannanstans. 

(null)
Visste du att myran har sitt skelett på utsidan och kan bära saker som väger flera tusen gånger myrans egen vikt 🐜 

Fixade disk och plockade fram baddräkten, gick ut med hundarna en gång till. Idag skulle jag på lunch hos en fd kollega och vän… och jag tog caben. Livet behöver inte vara tristare än det är när man har ont precis hela tiden. Superhärligt att låta vinden rufsa håret och svalka kroppen 🥰 Körde fel tre gånger vilket t.o.m förvånade mig själv för jag har varit hos henne flera gånger, men nu ville jag njuta cab på riks-1:an och inte åka motorväg. Först missade jag avfarten i en rondell där de stängt av och håller på att bygga, sen körde jag av en rondell för tidigt och fick vända i ett industriområde, till sist missade jag avfarten mot Mariefred och gick åka över Åkerstyckebruk… men jag kom fram tillslut 😅

(null)

God lunch, sol och härligt häng på uteplatsen. Vi skippade badet. En helt perfekt ledig måndag.

Körde hem efter ett par trevliga timmar och tog ut hundarna, fixade middag åt oss och satte mig att knyppla i tv- soffan.

(null)

Blev lite snopen på kvällsnaden när jag skulle plocka upp efter Bamse och korven ringlade iväg 💩 Det var en kopparödla som fick full fart när den höll på att åka ner i bajspåsen🦎 

Maken har hjälpt en kompis och sover på jobbet. Jag är på tusen gånger bättre humör än imorse efter en trevlig dag och tänker sova gott inatt 👊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0