Sakta đŸŠ„

Hade jĂ€ttesvĂ„rt att somna inatt oxĂ„. Gick ut med hundarna vid kl23 och sen gick det inte att somna. Vaknade lite förvĂ„nad vid nio imorse, trodde inte att klockan var sĂ„ mycket men ute var det mörkt och ösregn. Gick upp, gjorde morgonsysslorna och sjukgymnastiken, tog en kortare promenad med hundarna. IgĂ„r gick jag nĂ€stan 10.000 steg och det fĂ„r jag ju inte. Jag Ă€r för envis för mitt eget bĂ€sta.

(null)

NĂ€r jag kom tillbaka ringde jag kursansvarig för knyppelkurserna i sommar och fick lite tider. Det Ă€r hög tid ringa runt till mina elever och kolla förvĂ€ntningar mm sĂ„ jag kan planera kursen, bara tvĂ„ veckor kvar❗ Sen tog jag disken, men började oxĂ„ göra glass. Rabarbern Ă€r slut liksom den goda rabarberglassen jag gjort sĂ„ nu plöjde jag skĂ„pen efter andra smaksĂ€ttare. Jag hittade lite hallon och smuldeg i frysen, kakao i skafferiet och en del av en citron i kylen. Toppen. Det testar vi, tĂ€nkte jag. Det tog ett par timmar i mitt tillstĂ„nd men tillslut hade jag kokat en liten sats chokladsĂ„s, en liten sats lemoncurd samt vĂ€rmt hallon och socker i micron. Att hĂ„lla mig sysselsatt pĂ„ lagom nivĂ„ hjĂ€lper bĂ„de mot tröttheten och smĂ€rtan.

(null)

Till sist vispade jag ihop glassmeten, la smakerna i burkar och rörde ner glassmeten direkt i dem. Det ska bli en spĂ€nnande provsmakning đŸ˜‹

(null)

Vilade lite och gick en promenad till med hundarna, men bara hÀlften sÄ lÄngt som igÄr.

(null)

NĂ€r jag kom in igen vĂ€rmde jag lunch och satte mig sen att ringa. Jag fĂ„r 1ïžâƒŁ5ïžâƒŁ deltagare pĂ„ knyppla-smycken-kursen och jag fick direkt tag i 8ïžâƒŁ. 1ïžâƒŁ3ïžâƒŁ svenska och 2ïžâƒŁ norska kvinnor Ă€r anmĂ€lda. De hade vĂ€ldigt olika kunskap och förvĂ€ntningar sĂ„ jag tror kursen kommer bli rolig. De andra 7ïžâƒŁ har fĂ„tt meddelande pĂ„ sin telsvar sĂ„ jag hoppas de ringer upp. En ringde upp framĂ„t kvĂ€llen sĂ„ nu Ă€r det bara 6ïžâƒŁ jag behöver fĂ„ tag i.

(null)

Sen satte jag mig att skriva en artikel utifrĂ„n en text pĂ„ Elsa Petersons spetsaffĂ€rs blogg och skickade den till upphovspersonen. Vi kom överens om att jag skulle anvĂ€nda bloggtexten och hon godkĂ€nna och fylla pĂ„ till en artikel i Knyppelpinnarnas föreningstidning Stadkanten. Vadstena har fĂ„tt ett nytt konstverk i form av en knyppeldyna i kalksten. Om tvĂ„ veckor fĂ„r jag se den 😁

(null)

Sen gick jag ut med hundarna igen innan jag stekte upp nĂ„gra wannemei-rĂ€kor i curry till middag, slog pĂ„ Tvn och monterade örhĂ€nget. Till min förtret sĂ„g jag att nĂ„nstans under monterandes har jag lyckats vika trekanten fel, men nu fĂ„r det vara som det Ă€r


(null)
"Vikaren" av Sam Jakobsson

Klockan var inte sÄ mycket sÄ jag började med nÀsta örhÀnge, eller brosch. Maken kom hem och vi provade chokladglassen. Den var god men jag saknade syran av rabarbern.

(null)

Att knyppla smycken tar tid men Ă€r en perfekt sysselsĂ€ttning  nĂ€r man har ont, liksom att skriva artiklar. Till smyckena kommer det att rĂ€cka med en liten platta att sĂ€tta upp dem pĂ„. SĂ„ fort höften Ă€r lite bĂ€ttre mĂ„ste jag börja plocka ihop material, men imorgon bör jag skriva ihop ett schema om 22 kurstimmar.

(null)

Avslutade tv-kvĂ€llen med en jĂ€ttekonstig "film" - Not in Sweden - Jag googlade pĂ„ den efterĂ„t och insĂ„g att man mĂ„ste haft nĂ„n förkunskap för att begripa vad de höll pĂ„ med. Samtidigt blev första smyckesdelen av tre klar innan jag gick sistanaden med hundarna ackompanjerade av göken och morkullan.  Klockan var 23 och fortfarande Ă€r det ljust. Älskar denna tid pĂ„ Ă„ret đŸ„°

(null)


 och jag tycker att jag kĂ€nt en viss lĂ€ttnad i höften efter dagens andra dos antiinflammatoriskt. MĂ„ det inte vara inbillning 🙏🙏🙏

(null)







Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0