Sista måndan i juni

Minns att jag tyckte att vintern aldrig tog slut, nu tycker jag att sommaren springer ifrån oss. Fattar inte att det bara var en månad sen Stora Karlsö och på fredag är det kursdax, kursen som var så otroligt avlägsen…

Väckarklockan ringde halv sju 🕡 Morgonsysslor och promenad.

(null)

Lämnade hundarna till nio och svängde förbi jobbet för att dra ut några papper. 

(null)

Strax före kl 10.00 anlände jag dr Liao’s akupunkturmottagning och fyllde i blanketter.  Sen blev det fullt ös. Jag trodde jag skulle få akupunktur och det fick jag, men även koppning, moxa (man bränner gråbo för att förstärka effekten plus att det renar kroppen) och el kopplad på höften. Min mjälte är tydligen försvagad av felaktig kost plus att jag har både inflammationer och vätska i kroppen toppat av stopp i energiflödet. Jag tänker att den kinesiska läkekonsten är betydligt äldre än vår, dessutom är vår vård till stor del utforskad på män så vi får se om kinesernas vård tar bättre på min kropp. Fick kostråd, magnesium/calcium-tabletter och vätskedrivande the. MYCKET billigare är sjukvården och ett bemötande som fick mig nästan att börja gråta. Jag kände mig tagen på allvar! 

Jag fortsatte upp mot Stockholm och tillbringade några fina timmar med yngsta dottern och hennes son.

(null)
Mommoooo 🥰

(null)
Jag litar på dig, mamma 😃

(null)

Blandannat gjorde vi en ansiktsmask.


(null)
(null) (null) (null)
Mommo…?

(null)
(null)
(null) 

(null)
Alltså minspelet på detta barn! Kyckling och couscous var ingen favorit, som synes, ändå skulle han ha mer 😂 Efterrätten - mango/banan - var bättre 🤣

Tjugo över tre åkte jag den tio minuter långa bilvägen till fotvården. Den tog nästan prick 40 minuter pga all trafik, men jag gick en p-plats precis utanför så jag hann.

(null)
(null)

Köpte avocado och lime i butiken över torget och åkte hem. Idag blev det AIP - antiinflammatoriskt! Fläskfilé i limesås med morötter 🥕🥩🍋‍🟩🥥 

Lite tv och tidig säng 🥱 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0