Tossda

Sov 11 timmar! Låg kvar i sängen en timme till. Har varit superdeppig hela dagen för jag har haft så ont i höften. Höfterna. Knäna. Knäna har svullnat. Men smärtan i vänster höft! Va f-n. Finns det verkligen inget att göra? Jag tog smärtstillande och kramplösande redan inatt (jag behövde inget under hela dan igår) för benet bar mig knappt och smärtan var outhärdlig när jag försökte ta stegen ut på toa. Tog en ny omgång Alvedon och paraflex på fm men inte Naproxen. Den har jag tagit i nästan tio dagar nu och läkaren sa att jag skulle pausa sen. Kallsvettades av smärtan men släpade mig bort till elgatan med hundarna. Den enda gången jag tappar bort värken är när jag möter naturens fantastiska fysiskt små varelser. Tack gode Gud för att jag bor där jag bor! 

(null)
Vitgräsfjärilen ser ut att leka tittut 🫣 

(null)
(null)

Få är de människor som får möta crazy-bird-lady i blått hår, trasiga gympaskor, stora mysbrallor och en t-shirt med en glittrig paljett-papegoja plus svett och tårar i hela fejset. Det var typ tre personer varav en man snabbt gick förbi utan att titta så noga. Jag förstår honom. Att se denna varelse med böjd rygg i diket med två galna hundar —> spring gubbjävel, spring 🏃‍♂️ Han är av den typen som aldrig hälsar ändå.

(null)
(null)
(null)
Kopparödlan glänsde i solen. Jag stannade tills den ringlat över vägen. Alltför många faller offer för bilister och cyklister 🚗💨🚴‍♂️

Mellan promenad ett och två ringde jag nästäldsta dottern om morgondagen. Ny gråt. Ska jag orka? Våga? Eller kan det bli en sån där bra dag som igår, när värken var så knapp som den inte varit på länge? Diskade disken i två omgångar, orkade bara stå några minuter. 

(null)
Ljus lyrflickslända

(null)
Ängsmygare

(null)
Glanstrollslända

(null)
Silverblåvinge 

(null)
Undrar om det är en mörk lyrflickslända? 

Satt i fåtöljen efter promenad två tills maken kom hem. Desperat skippade jag eftermiddags-Paraflexen och tog en Etoricoxib istället. De funkade ju på stora Karlsö, den överjävliga smärtan kom efter jag slutade med Etoricoxib så även om jag blir galet trött av dem gör jag ett nytt försök nu. Det där med bilkörning eller inte får lösa sig 🚗💨 Akupunktur på måndag, glutenfritt, sjukgymnastik, piller, kompressionstights, LIFE-behandlingar och lymfmassage. Jag är helt desperat! Kom med vilket råd du vill, jag provar det 💊👖📍

Fixade hamburgare utan bröd men med sallad istället. Stannade kvar i min fåtölj hela kvällen 😭

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0