Internationella lyckodagen

… tillika världsberättardagen. 

Vaknade tidigare än jag behövde. Somnade ju tidigt igår igen. Gick upp efter en liten stund och tänkte att jag kunde sitta och slappa när jag var klar istället för att ligga och dra mig och sen behöva skynda. Läste mina bloggar för några dagar tillbaka som förberedelse till psykoterapeutbesöket på morgonen. Vi skulle prata övervikt/stress. Maken har länge "klagat" på att jag inte kan ta det lugnt och jag får ju ge honom rätt i att antingen "gör" jag nåt, eller så sover jag, typ. Han arbetar, vilar och sover. Jag arbetar, har tusen järn i elden och sover. Det blev ett väldigt bra möte och vi har bokat in uppföljning. På vägen hem översköljdes jag av Jill Johnssons "En ängel flög förbi", sjöng med högt och lät tårarna spruta…

(null)
Vi stötte på färska älgspår på morgonpromenaden. Det hade snöat ett par cm på morgontimmarna så älgen hade nog fått fart när kvinnan med travhästen kom åkande strax före oss. Det var långa kliv från skogen över vägen

(null)

Sen gick jag ut med hundarna och åkte till jobbet.

Det blev en bra dag. Bra möten, jätteroligt att diskutera de sju dygderna på samtalsgruppen och dagen avslutades med samtal. Hämtade hundarna och åkte hem. Ikväll blev det lasagne och tv. Inget mer!

Sov gott, världen 🌍 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0