Måndagar är måndagar…

… och min lediga dag. Jag fick erbjudandet om 80% när jag anställdes och tackade ja till det eftersom både en av mina döttrar och pappa var sjuka. Nu är pappa borta och min dotter förklarad sjukdomsfri, men jag mår fortfarande rätt bra av att ha en ledig dag. Jag kommer att gå upp på heltid under året, men just nu går det fortfarande ihop sig så jag "suger på karamellen" och gör allt det där som annars inte hinns med.

(null)
Jag hittade en valnöt bland Ragnars frön imorse. Den uppskattades.

Idag vaknade jag före väckarklockan och bestämde mig för att gå upp. Packade tandborste, glasögon och frukost, gav djuren inne mat och fåglarna ute fick sina frön och ett par gamla bullar jag hittade i frysen, fixade skitprovet jag dragit mig för eftersom tarmcancer går i släkten och jag känner att det räcker med elände, diskade upp och tog en kopp kaffe ☕️ Vi färgsorterar våra sopor och nu gick jag igenom vilka påsar som behövde fyllas på innan jag gick ut med hundarna. Sen bar det av…

(null)
(null)
Väskor är bra, jag har flera stycken… 😂

Första stopp blev brevlådan. Det är brevbäraren som förser oss med färgpåsar och att hänga dem i brevlådan är liksom kommunikationen - att de är slut och vilka färger vi behöver. Så behändigt!

(null)
Orange-plast, papper-gul, brundaskig-metall

Nästa stopp VC. De hade missat mitt långtidssocker (fastande) på hälsokontrollen häromveckan så jag skulle få göra om det idag kl 8.50, men dessvärre var nån sjuk på lab så det blev till att vänta en liten stund. Kom in strax efter nio. Försökte vara trevlig och fick henne tillochmed att skratta trots att hon var uppenbart stressad. Önskade henne en fin dag.

(null)

Fortsatte till sjukgymnasten som jag hade tid hos 9.30 🕤 Fick parkering precis utanför och hann slänga i mig mina kalla våfflor i bilen 🧇 

(null)

Hon gladdes åt att jag fått tid röntgen så pass snabbt, vi pratade träning och smärta, sen hon drog i mina ben vilket minskade vacuumet mellan diskerna (eller nåt) … sååå skönt 🥰

Jag hade hela trettio minuter kvar till tandläkartiden så jag gick in på Ica och köpte lök, lasagneplattor och passerade tomater att göra middag av. Postade skiten på vägen 💩 

(null)

(null)

Hade tid hos tandläkaren kl 10.40, kom dit fem minuter innan och hann borsta tänderna. Allt såg bra ut, de polerade upp garnityret, tog betalt, ny kallelse om ett år. Det går bra nu!

(null)

Sista anhalt skulle varit Specsavers. Jag tyckte inte att mitt ena par progressiva motsvarade förväntningarna. Optikern var jättetrevlig och fixade lite med dem i sin maskin, sen funkade de jättebra, åtminstone i butiken. Jag tyckte nämligen inte att den där lilla gluggen för att se på nära håll funkade öht, men att bocka bågarna vid näsan ökade synfältet betydligt. Nu ska jag testa dem i verkligheten.

(null)

När jag ändå var i Präntaren gick jag in på MatArket och kompletterade min lasagne med champinjoner och mozzarella.

(null)
Det var det där med väskor… eller påsar 🤪

(null)

Tankade fullt och åkte hem 🚙💨 Gjorde lasagne med mycket champinjoner, gick ut med hundarna och åt lunch.

(null)

Stack iväg till Västerås och lymfkliniken. Idag fick jag en av de skönaste massager jag fått i hela mitt liv. 1,5 timmes lymfmassage. Och jag svarade tydligen bra på behandlingen för hon fick bort massor, bland annat svullnader i ländryggen och vristerna. Armar och hals blev helt mjuka och jag kan vrida nacken obehindrat. Magi 🧙‍♀️

(null)

Tog ut hundarna igen när jag kom hem, tog sen en portion lasagne till och började med föreningstidningen samtidigt som jag tittade på Morden i Midsomer, men jag fick lägga ihop efter en stund. Sååå behagligt trött i hela kroppen. 

Nu har jag klämt ett avsnitt NCIS oxå, varit ute med vovvarna och ämnar krypa i koj. Morgondagen blir förmodligen både intressant och lång…





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0