Påskdagen

Jösses vad jag snurrade inatt. Min mobil ställde inte om till sommartid, trodde jag. Halv sju väckte jag maken och frågade om han ställt om klockorna i köket, och det hade han. Min mobil visade rätt tid och jag sov lugnt en hel timme.

Det blev en himla fin dag som började med att få jobba i påskdagsmässan i Turinge kyrka.

(null)
(null)
(null)
Påskliljor delades ut med agendorna

(null)
Under psalm 154 fick alla gå fram och fästa sina påskliljor på korset

(null)
Nattvardsbordet

(null)
(null)

Efter lite fika körde jag upp till storstan och hämtade upp bästisen. Idag körde vi grav-rejs. Vi började på Gredelins på Värmdö där vi köpte blommor och ljus, sen fortsatte vi till Värmdö kyrka där hon har sina kära. 

(null)

Vi åt lunch/middag i Hemmesta…

(null)

(null)
Vi delade och fick två halvor 🍕🍕

… och fortsatte till Skogskyrkogården.

(null)
Morfar, mormor, syrran, morbror och moster 

(null)
(null)
Pappa

(null)
Farfar och farmor 

(null)
Jag hade köpt dem varsin tete-a-tete, ljus och en ängel 

(null)
Titttade förbi faster och farbror oxå. Sist jag var där var pappa med…

Till sist stannade vi till vid judiska begravningsplatsen där bästisen har en god vän. Lite speciell med alla stenar som läggs på gravstenarna, men det står för det oförstörbara typ. Blommor är förgängliga men stenar beständiga, berättade bästisen.

(null)
(null)

Vi avslutade hos henne med underbar zonterapi och förutom den och lunchen fick jag med mig 60 tulpaner hem eftersom jag fyllt år. Bortskämd?

(null)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Kom hem vid halv nio och sjönk trött och så nöjd ner i fåtöljen. Lite knyppling och Morden i Midsomer får avrunda 💝










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0