1️⃣ maj 😎

Härligt med sovmorgon imorse. Maken och jag gav oss av samtidigt. Han till båten, jag till sonen. Jag hade lovat att gå en nygjord slinga genom skogen, som numera är naturreservat, med barnbarnen. Yngsta dottern kom oxå med Malcolm. 

(null)
Öppna öppna! Så ivriga att få komma in till flocken

(null)Gos med morbror  

(null)
De tre yngsta - William, Ella och Malcolm 

(null)Farmors/mormors minsta 👦👶👧 

(null)

Det var en jättefin slinga. Inte färdig och invigd än, men öppen att provgå. Spångar, rötter, backar, broar, metalldjur, bänkar, lekplatser mm längs stigen. Massa spännande för både stora och små.

(null)
Vi träffade en gammal bekant, taxen Belinda 12 år

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Rambo skällde på rådjuret, men vågade gå fram och nosa efter en stund

Vi tog paus vid Ormkärrsdammen. Inga grodar längre, bara grodrom och en gräsand 🦆 

(null)
(null)
Solen var stark

(null)
Mellis för de yngsta

(null)
(null)

Sonen tog hundarna och de små människorna som kunde gå till hundrastgården en stund. Bamse (14 år) var bra trött, men de andra orkade springa. Sen gick vi tillbaka mellan husen. Vi stannade till i parken bakom huset vi bott i där mina barn lekte som små. Jag gick hem till sonen med hundarna som var helt slut och hämtade Malcolms barnvagn. Att ha vagn när man går slingan är nästan omöjligt så dottern hade burit Malcolm i sele.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
"Han håller mig i handen" berättar William stolt

(null)

Vi gick runt radhuslängan för att titta på huset där vi bodde i 20 år. Vi såg att Rut var hemma och knackade på. Hon blev så glad. Jag ringde henne för fyra år sen och vi lovade att det inte skulle gå sex år igen till vi hördes. Det har det nästan gjort nu och hon hade hunnit fylla 92! Min son hade hon träffat för ett tag sen eftersom han bor i området, men nu fick vi tid att sitta ner och prata en stund. Det är tio år sen vi flyttade och tio år sen vi sågs. Kramarna var många och hårda. Hon skulle på kalas hos sin son så vi bröt upp efter en halvtimme. Till nästa gång vi kommer ska hon baka, lovade hon 🍪 

(null)
Hon älskar barn och lärde Wille siffrorna på sitt hus så han kan komma dit och hälsa på 🥰

(null)
Hon slocknade 😴

Dottern gick till bussen och jag hämtade bilnycklarna och hundarna.

(null)

Jag kom hem vid sju och då var maken precis klar med middan 🕖 Lyx 🥘 

(null)
Grillad fläskkarré, potatis i ugn, vit sparris, champinjonsås, tzatziki och vinbärsgelé. Oj oj oj 😋

Tittade på ett avsnitt av Morden i Midsomer och gick ut med hundarna. 

(null)

😎 Vilken underbar dag 👣🐾





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0