Kristi himmelsfärd

Skönt med sovmorgon 🥱 Mysigt att äta frukost med maken 👴 När han åkte till båten åkte jag på högmässa i Fogdö kyrka ⛪️ Göken gol och det regnade inte ☂️ Kändes som en bra början på Kristihimmelsfärdshelgen👌 

(null)
(null)

Jag satte mig långt fram i kyrkan och andades in lugnet 🧘 ända tills det kom ett par och satte sig precis bakom mig och började babbla 🗣️ Jag försökte fokusera på altartavlan och mig 🧘 Blabla bla bla blabla bla blablabla 🗣️ Varför❓Kyrkan är ju stor ⛪️

(null)

I efterhand ångrade jag att jag inte flyttade på mig för när kyrkvärdarna gjorde entré och satte sig framför mig spreds en huvudvärksdoft av parfym 😷 Men kyrkklockorna ringde och jag satt kvar 🪑 Mässan var dock fin 👌 Nattvarden firades med knäfall och jag uppskattar att det är olika i olika kyrkor 🏆 Efter mässan blev det kyrkkaffe, men jag satt kvar i bänken istället ☕️ 

(null)
Ett av unionsmästaren, även kallad Fogdömästaren, arbeten

(null)
(null)

När jag gick förbi kaffebordet blev jag inbjuden, men jag ville inte 🙅‍♀️ Jag tackade och vinkade 👋 gick ner till bilen och åkte 🚙💨 

(null)

Ringde mamma och körde ner till Vårfruberga kloster 📞 Njöt av utsikten över Mälaren medan vi pratade 🫧 Det kom folk med en picknickkorg så jag gick upp i klosterruinen istället 🧺 

(null)

(null)

Så småningom landade jag hemma, gick ut med hundarna och la mig i fåtöljen 🐾👣🐾 Där har jag spenderat eftermiddag och kväll, med undantag för när jag lagade middag 🍲 Köttbullar och blomkåls/broccolimos 🥦 

Svårt att hitta nån form av lust idag 🤷‍♀️









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0