Fucking Monday

Solen har skinit, fåglarna kvittrat, det har varit en vacker dag, men en skitdag om än med positiva inslag. 

Gick upp kvart i sex och åkte kvart över sju, lämnade hundarna på dagis kl 8.00 och messade fotvården. En lastbil brann i Fittja så E4:an var avstängd 🔥🚛 Jag skulle köra småvägarna upp, fattade att även det skulle ta tid eftersom jag knappast är den enda som tänker så när man hör att kön står still från Salem. Inte kan man göra ett skit när man är på väg heller, det går ju inte att åka hemifrån en timme tidigare retroaktivt 😡 Och så alla idiotier som tränger sig, kör mot nästan-rött och fastnar mitt i korsningar samt gör idiotiska omkörningar när kön i praktiken står still, det gör kaoset än värre. Klockan nio ringde jag fotvården, då hade jag fortfarande minst tjugo minuter kvar 🕘 Min buffert på +25 minuter blev -20. Suck! Jag fick en återbudstid kl 11 istället. 

Omstart! Jag ringde yngsta dottern som jag skulle träffa efter fotvården och fick komma dit. Supermysigt 🥰

(null)
(null)Jag har verkligen blivit gammal sen i somras. Det senaste året har slitit hårt på mig 🥺

Vågade inte chansa på bra trafik så jag åkte med 20 minuters marginal, vilket är mycket när resan ska ta 10 minuter. Det var köigt (vi pratar Stockholmstrafiken!) plus att chaufförerna i två sopbilar tyckte att de kunde stå parallellt på en av Enskedes smågator och prata med varandra. Efter ett par minuter körde jag upp så de skulle se mig i backspegeln…. och till "svar" på mitt "oförskämda" tilltag började ena sopbilen backa rakt mot mig i min körbana i relativt hög fart så det var vara för mig att backa undan och väja 🛞 

Men jag kom i tid med ett par minuter tillgodo. Försökte andas och njuta bort stressen som bultade i bröst och hals.

Efter den sköna fotvården åkte jag tillbaka till dottern som gjort lunch 🥗 Vi gick ut och åt på gården.

(null)  
(null)

Malcolm sov gott under lunchen, sen blev det lite gos innan jag var tvungen att åka. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Tog i med 40 minuters marginal eftersom den stressiga morgonen hade förstört så mycket av dagen ändå, men trafiken var lugn nu och jag kom fram 40 minuter före min läkartid. Satte mig ute i solen och njöt en stund.

Min läkare är en ängel 👼 Hon ville att jag berättade om min situation och vi avslutade med att gå igenom proverna jag tog för två veckor sen. Allt var bra utom HB som sjunkit lite sen sist. Det kunde jag förklara med blodgivningen veckan innan jag tog proverna 🩸 Till sist sammanfattade hon alltsammans och jag började nästan gråta av alla fina ord. Jag behövde höra dem. Värk, utslag och övriga olag i kroppen härrör till stress. Det senaste året har varit liksom kulmen på en lång tids nednötande.

Jag åkte hem, kollade till tomater och pelargoner i paviljongen, matade Ragnar och packade. Maken ringde och sa att båten skulle sjösättas så jag åkte dig istället för till hans jobb. När jag kom låg båten redan i plurret💦

(null)

Vi åkte till Järna och köpte pizza plus hämtade hundarnas mat, sen åt vi i båten.

(null)

(null)

Till sist körde vi ut båten till vår båtplats. Nu é ho’ i 🛥️💦

(null)
Alltid lika rädd i början av säsongen, men det går över

(null)
Ytterjärna kyrka vakar över oss. Den byggdes på 1100-talet när sjötrafiken här var livlig.

(null)
(null)  (null)  (null) 

Nu ligger jag i husbilen på makens jobb och tänker tillbaka på en dag som bjudit på lite allt möjligt, men jag fått väldigt klart för mig vad stress kan göra. Frågan är vad jag kan göra åt stresssen…

Nej, sistanaden, sen nattinatti 🥱




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0