Vardag

Svårsovet inatt. Mardrömmar. Det var som att se på tv hur de avlivade äldre människor genom att putta dem utför stup med rep runt ben och bröst. Jag höll för ögonen. Vaknade illamående. Jobbångest. Gick upp en timme före väckarklockan och hann läsa bloggarna från stora Karlsö. Igen. Försöker hitta tillbaka i känslan.

 
(null)  (null)  

Samtal på väg till jobbet. Mötesförmiddag där mötena gick i varandra. Kroppen ville lixom inte riktigt vakna utan allt friskt syre den vant sig vid 😜

(null)

Försökte ta en powernap på lunchen, sen jobbade jag administrativt för att lösa det sista inför morgondagen. Halv två satt jag på trappen till Turinge kyrka och inväntade en kollega 🕜 

(null)
Turinge kyrka

Vi gick ner till kapellet som jag ännu inte varit i. Där satt vi en stund och gick igenom hur vi ville ha retreaten om fyra veckor. Vi ska vara i kyrkan, kapellet och gamla skolan men de andra byggnaderna har jag sett.

(null)  (null)    (null)Lite misshandlad, men en knypplad altarduk - Kors

När vi var klara med retreatplaneringen åkte vi till Jägarskogen för att provgå en sträcka vi planerar att ha pilgrimsvandringen på om två veckor. Ursprungsplanerna var Salem kyrka —> Botkyrka kyrka, men vi har inte riktigt fysiken. Det här tror vi blir bra 👣 

(null) (null) (null) (null) (null) (null)

Vi gick lite fel så vandringen blev ca 6 km istället för 3,8 men då gör vi inte göra samma misstag om två veckor 😜 Körde hem med värk i benen. Hällde upp diskvatten och förberedde hundarnas mat, maken hade hämtat dem och var ute med dem. När han kom in med dem grillade han hamburgare medan jag började titta på Morden i Midsomer 🍔 

(null)

Jag tittade klart på Morden medan maken jobbade med en provisorisk dusch på balkongen eftersom badrummet är helt strippat. Den duschen var den skönaste på länge! Att duscha utomhus med det utrymmet gav värsta lyx-känslan 🚿 Blåmesen som boar i holken ovanför verkade inte bry sig nämnvärt 🪺 

(null)

Skickar med några bilder på kejsarpionen och "spetsmössan" jag fick av mina knyppelelever. Det blommar så fantastiskt överallt just nu 🌸

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

👣 Godnatt världen 🚿

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0