Änkans skärv

Går med andakt in

I kyrkan från medeltid

Andas historia

 
Just nu är badrummet i ett stadium när vi inte har toalett, så inatt sov vi i husbilen. Mys. Jag sover så gott i husbilen och den luktar semester. Hursomhelst så åkte maken tidigt till båtklubben då båten skulle tas upp idag. Själv drog jag mig till halv nio innan jag gick ut med hundarna och fixade allt det andra.
 
Klickan 11.00 satt jag i Härads kyrka för att delta i högmässan. Evangeliet och predikan idag handlade om änkans skärv. Att ge av sitt överflöd eller ge allt man har, men även att ge av sin fattigdom, ge sitt arbete, sin kraft, sin andlighet. Nya perspektiv på att ge.
 
 
Smet lite skuldmedvetet från kyrkkaffet igen. Det kommer en dag när jag med glädje kan ge av mig själv igen, men just nu känns risken för frågor alltför jobbig. Jag har en period med starkt behov av att vara introvert och bara umgås med nära, kära och bekanta ❤️‍🩹
 
På vägen hem bestämde jag mig för att tanka. För andra gången på kort tid fick jag motorstopp på ett olämpligt ställe. Mitt i en rondell! Bilen hann iallafall komma runt trekvartsvarvet och stannade precis i avfarten. Och vad gör gubben bakom mig? Han tutar! Han fick fingret när jag på fjärde försöket fick igång bilen igen. Jag menar: VEM är så dum att han inte tror att jag oxå märkte att min bil stannade? Nåväl, händer det en gång till måste jag kolla upp det, eller mig, för det är nåt skumt om bilen stannar under färd. Nåväl, bilen blev fulltankad och jag åkte ner till småbåtshamnen.
 
Det blåste, men det var sol och varmt i luften. Tvekade, men så gjorde jag det iallafall... Låg i tills kroppen vant sig (eller domnar den månne bort?)
 
13 grader idag
 
Åkte hem, åt lunch och gick ut med hundarna, sen satte jag mig med föreningsarbete till maken kom hem från båtupptagningen. Nu é ho' på land.
 
 
Lagade middag, diskade och åkte till ABF. Vi blev sex ikväll med mig. Jag satte upp och började på "lövet", en metallknyppling som jag köpte igår på workshopen. Gjorde misstaget att välja silvertråd. Den syns knappt mot den vita bakgrunden så den blir svårknypplad 🙄 Nåja, även solen har fläckar 😄
 
 
När jag kom hem igen var tunnan varm och maken låg i blöt. Kröp ner i värmen och tittade på Vintergatan nästan en timme. Nu är Morden i Midsomer slut och jag ska gå ut med fyrbeningarna. Snart...👇
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0