Bluesväder ☔️

Jag har en kusin som är fena på att både sjunga och spela gitarr 🎸 Han har spelat i olika band sen han var en ung grabb 🎤 Det band han spelar i nu sen många år heter Bluesväder. Är du i Stockholm ska ni kolla upp var de spelar. Och sen jag vaknade imorse har ordet suttit fast i huvudet på mig. Det är verkligen Bluesväder❗️
 
Hursomhelst masade jag mig ur bingen, diskade, packade och åt frukost i fåtöljen medan jag kollade gruppen "Norrsken" på Facebook. Det var spektakulera norrsken igårkväll och -natt för dem som inte hade ösregn och ett tjockt molntäcke över sig. Jag tänkte inte ens tanken på att gå ut utan la mig nio eftersom jag sovit så illa de senaste nätterna. Det är andra stora utbrottet i höst som jag missar. Tröstar mig med "tredje gången gillt"❗️
 
Och all färg vi kan se på dagen. Morgonaden var fantastiskt. Regnet hade upphört och molnen till trots var det ljust ute. Naturen var nytvättad och doftade ljuvligt. Mycket rött och gult.
 
 
Även E20 sprakar av färg
 
När jag var nästan hemma kom en granne ifatt mig med sina stavar. När vi pratat en stund undrade hon om inte jag skulle vilja komma och sjunga med dem. Antingen i "riktiga" kören eller i julkören. Jag blev jätteglad för jag har gått i kör-tankar av och till sen vi flyttade ner. Ska tänka igenom saken innan jag bestämmer mig. Julkörsgrejen lät ju rolig och inte fullt så prentantiös som att sajna upp sig hela terminen... men varför inte?

 

”Kom och sjung med oss”

Frågan kom helt oväntat

Ett julkörs-projekt

 
Tjugo över 11 lämnade jag hundarna på dagis och tjugo i 12 mötte jag upp kollegan från Stockholm på Styrbjörn i Södertälje. God mat och gott snack.
 
Grillspett med potatis och bea. Gott, även om jag pillar en hel del i maten 😄
 
Åkte till Nykvarn och köpte grillad kyckling samt tankade och åkte över Järna ut på E4 mot Trosa. Svängde in i Vagnhärad och köpte blommor till mamma, hon fyller år på söndag.
 
Tre novemberkaktus i olika färger 
 
Mamma satt och jobbade med en översättning av Cosmas när jag kom och det fick hon fortsätta med. Jag satte mig att knyppla.
 

Mamma blev klar med översättningen framåt kvällen. Det är en stor grej och vi hoppas att den blir publicerad i vinter. Vi åt köttgryta som jag hade med mig, sen satte vi oss vid Tvn. Jag knypplade på tills ett skepp till var klart. Jag skulle valt nåt annat än vit konturtråd! Vad tänkte jag på? Men jag hoppas att det blir bra på ett vitblästrat glas.
 
 
Nå, nu ligger jag nerbäddad i soffan. Nya äventyr imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0