Förberedelse

Redan när jag gick ut igårkväll duggregnade det. Maken berättade om en bekant vars dotter befinner sig i Florida och har blivit evakuerad, att det regnväder vi får in här nu är efterdyningarna av stormarna på andra sidan Atlanten. Lika mäktigt och fascinerande som otäckt. Det är ju en bra bit mellan Florida och Sverige.
 
Jag somnade i soffan igårkväll efter hundarnas kvällskiss. Vår nya bäddsoffa är så skön och vi har låtit bäddmadrassen inklusive överdrag ligga eftersom hundarna oxå gillar soffan och jag ligger mer än gärna där och läser. När jag vaknade kvart i sju rusade jag in till maken i tron att han försovit sig, men hans säng var tom. Han har aldrig försovit sig och jag tror att detta var första gången jag inte vaknade när han stängde ytterdörren! Det var fortfarande mörkt ute och regnet duggade. Jag la mig i sängen en stund innan jag gick upp och förberedde mig inför dagen.

Morgonaden var ljuvlig. Inte alls kall, med ett stilla duggregn, tystnaden och hela skogens färgprakt. Träden förbereder sig för vinterns vila och jag hoppas att regnet förbereder svampsäsongen. Det har varit så torrt länge, men tre dagars regn kanske väcker mycelen till liv 🍄‍🟫 
 

Promenad i färg 🍁 

Regnet mot ansiktet 💧 

Blöta tassar 🐾 

 


Jag har tillbringat dagen i fåtöljen. Rättade några småsaker i Stadkanten som är ute på korrläsning just nu. Förberedde en knyppling till på lördag ...
 
Nu blir det vikingaskepp till ett ljusglas. Är osäker på om jag valt rätt färg, men nu får det bli som det blir ⛵️
 
... virkade ett transportband till knypplingen så de 66 pinnarna håller sig på plats under transporten ... 
 
 
... och så knypplade jag två metall-löv till. Vi ska sätta upp en utställning på ABF på söndag med anledning av knyppelkursens 10-årsjubileum, tänkte att de kunde få vara med där 🍃🍂 
 
Det blev ett i guld och ett grönt idag. Jag har fler färger 😁
 
När det gröna lövet var klart släckte jag lampan och såg klart på NCIS innan jag gick ut med hundarna. Det har slutat regna nu, men det ska börja igen imorgonbitti. Härligt! Knypplingarna hägrar, liksom en ny bok 😍
 
📍 Godnatt världen 💦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0