Innesittartorsdag

(null) (null) (null)Gäss i fylking på morgonaden🪿 

 

Gick upp före åtta då Bamse började ranta runt. Han var mycket riktigt kissnödig och det passade perfekt att gå dagens längsta promenad då, för det var före regnet. Sen har det regnat och regnat. Hundarna har sovit och vad Ragnar har gjort vet jag inte. Han har varit knäpptyst och jag har knypplat. Jag hade tänkt att bara knyppla en liten bit så jag känner mig hemma i spetsen på lördag, men jag fastnade. Boken förblev stängd och jag knypplade långt in på eftermiddagen, helt omedveten om att flera timmar passerat

 

Korsning och vridning

Lintråden skapar mönster

Rytmen skapar ro

 

 
Det gjorde förmodligen ingenting att hundarna fick vänta på sin promenad för de sov så gott. Hade de varit nödiga hade de väl sagt till, tänker jag. Hursomhelst, när jag vaknat ur min knyppeltrans letade jag reda på våra regnkläder.
 
(null)
Inte så glada 
 
För att jag kan!
 
 
Kom in vid tre och förberedde maten. La ihop "vikingaskepp" och tog fram "lövet".
 
(null)
Första skeppet av sex
 
(null)
Transportklar
 
När maken kom hem åt vi ljummen kållåda och resten av kvällen har ägnats åt tv och ett nytt knypplat löv i metall. Rött denna gång.
 

🍁 Godnatt världen ☔️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0