Johannesakademins översättningsseminarium

I rubrikens sammanhang, i ett rum ovanför café Babette har jag suttit och knypplat tillsammans med Johannesakademin idag. De översätter ökenfädernas texter från gammal-grekiska och jag tycker att det är jätteintressant att sitta och lyssna. Jag skjutsade mamma i våras och tyckte det var så roligt att jag gärna ville hänga med fler gånger. Det fick jag.
 
(null)
 
Men dagen började med att jag vaknade av att någon öppnade dörren. Jag vet ju att det är hemtjänsten, men jag sover inte hos mamma så ofta att jag vänjer mig. När hon fått på sig sina stödstrumpor fixade vi frukost, packade lunch och tog oss ut i bilen. 
 
(null)
Godmorgon världen 
 
En och en halv timme senare svängde vi in på bakgården till den gamla baptistkyrkan i Linköping, hämtade ett p-tillstånd på café Babette och packade in knyppeldyna, kylväska mm. Vi fick sitta i Johannesakademins bibliotek idag. Lika spännande som förra gången och att lyssna till hur de översätter medan jag knypplar är verkligen både rogivande och meditativt.
 
(null)
Perfekt knyppelmiljö
 
Sex timmar senare plockade vi ihop. Mamma och jag stannade vid Trosa Grill och fick lite i oss innan jag körde sista biten hem till mamma.
 
Kebabsallad. Jättegott, men nästa gång ska jag be att få såsen på sidan.
 
 
Min guddotter var och hälsade på sina föräldrar och kom ner och pratade lite. Hon gifter sig nästa lördag och vi pratade om fördelen med små bröllop. De har bara bjudit in sina föräldrar, far/morföräldar och inga fler. Sån bra motsats till trenden att bjuda till gigantiska bröllop utomlands, bröllop som kan kosta uppåt en halv miljon! Galet! Sen plockade mamma ihop allt som skulle till återvinningen vid brofästet så jag kunde slänga det på vägen.
 
Tack för idag 🥰
 
Kom hem strax efter tio. Ska bli gött å sova nu 🥱
 
📖📚 Godnatt världen 🚙💨
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0