Räkmackans dag

Medveten om att jag låg efter i haikuutmaningen rådde jag bot på det imorse medan jag låg och lyssnade på mössen i väggen 🐀 Maken har köpt musfällor men jag vet inte om han placerat ut dem än. Personligen tycker jag om sällskapet, men fattar samtidigt att det inte funkar att ha möss i väggen 🐁 
 

Lördag

Mil efter mil

Höstens färger längs vägen
Sinnet kommer till ro

 

Söndag
Går ner för stegen
Sänker kroppen i vattnet
Kylan smärtar skönt

 

Idag 
Väsen i väggen
Knackar, knaprar och tassar
Njuter sällskapet 🐁

 

Satt uppe alldeles för länge igår, gick ut med hundarna efter midnatt, men sov fantastiskt gott inatt. Och länge. Vaknade vid nio och klev ur sängen först vid halv elva. Stekte upp några jätteräkor till frukost 🍤 Tyckte det passade både dagens tema och tiden på dygnet 🍤 Brunch liksom 🍤

 

Så mycket som jag älskar Bamse, han är min ögonsten och mitt lyckopiller 💊 Men Rambo är verkligen "utmanaren" som både är klipsk och får mig att skratta. Imorse sa jag till Rambo att "nu går vi och kissar, mamma först", och så gick jag på toa. Bamse sov fortfarande djupt i vår säng. Så hör jag ljud ifrån sovrummet, då har Rambo gått in och väckt Bamse och börjat busa för fullt. Han förstår så mycket, men eftersom han är lägst i rang här hemma har han utvecklat ett charm-beteende som inte ens Bamse kan motstå 😅

 
Så här kan man tigga vid bordet. VEM kan motstå?

 

Gick en lite längre promenad med hundarna...

 

Grannens katt jagar i skogen 🐈‍⬛ 

Vi vände vid en höstdekorerad "fågelholk 3"
 
Så mycket vatten i dikena efter allt regnande. Snart dax att gå ut och leta svamp 🍄‍🟫 
 
 
När vi kom hem släppte jag in hundarna och planterade ljungen som jag köpte i Vagnhärad i fredags. Det är samma färgmix som mamma och jag köpte till gravarna, jag tyckte de var så fina.
 
 
Sen gick jag in och satte mig att glo. Jag som sett fram emot två ensamma heldagar utan att åka iväg nånstans. Tänkte läsa, knyppla, mysa... nu blev det så tomt efter helgen att jag blev lamslagen. Tillslut förmådde jag mig till att maila körledaren och fråga om körprojektet jag fick tips om i fredags, ringa Evidensia och boka in Rambo som fått ett rabatterat seniorerbjudande - en helgenomgång som normalt kostar 4.800kr för 1.295kr. Efter en stund plockade jag fram datorn, skrev ordföranderuta och förde in de sista (hoppas jag) ändringarna i tidningen och skickade ut den för slutkoll. Det satt hårt inne. Belönade mig med en sen lunch och vovvenad nr2, men inte det heller kändes som nåt mys. Bara ensamt 😟
 
La mig i soffan med boken på magen. Ringde mamma och sen yngsta dottern istället för att öppna boken. Sen gav jag hundarna mat och började med en torsk i ugn till mig.
 
Diskade och la mig framför Tvn. Orkeslös liksom 🥱
 
Nu har vi varit ute en sista kissenad, stått under en asp och låtit löven regna över oss 🍂🍃 Häftig känsla i skenet från månen som håller på att fyllna till.
 
🍃🍂 Godnatt världen 🍂🍃
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0