119

Om det var dag 246 igår så har vi 119 dagar kvar på 2024. Fort går det.

Vaknade för ovanlighetens skull av väckarklockan imorse. Det har blivit några sena kvällar med Wallander och ska man inte upp tidigt på morgonen så kan det väl få vara så. Hundarna var trötta och sov så jag duschade och tvättade håret, åt frukost, diskade och sen gick vi morgonad 👣🐾🐾

Trots min ilska på Matarket efter gårdagens händelse gick jag in och kollade deras extrapriser igårkväll. Maken har sagt att det går att boka kampanjvaror hos dem men han har ju inte Facebook. Jag provade att boka 20 passionsfrukter och det stod att de skulle meddela när leveransen kommit, ca kl. 9-10 idag på morgonen. Tänkte på min efterlängtade lövbiff 🍁 Fick ett meddelande strax efter tio att min passionsfrukt var levererad så jag åkte, frukten fanns där och jag frågade efter lövbiffen men den var fortfarande under paketering så den hann jag inte vänta på. Betalade min frukt och åkte.

(null)

Hunddagis, handla åt mamma på Lidl och så ringde kocken från Taxinge slott. Jag har bokat en plats för lunch på min chefs avtackning på söndag och meddelat specialkost. Nu ville han veta vad jag äter för att kunna laga nåt gott. Snacka om service 🥄  Sen körde jag förbi Biltema och köpte varsin badtermometer åt nästäldsta dottern och mig innan jag åkte jag mamma.

(null)

Jag hade tagit med mig fryst högrevsgryta som vi åt till lunch innan vi åkte på årskontroll av lilla mor.

(null)
Två "halta lottor" i väntrummet 

(null)

Kvart över fem åkte jag hem med en avstickare till småbåtshamnen. Jag måste ju inviga badtermometern 🌡️ Det har blivit en "grej" mellan nästäldsta dottern och mig att skicka bilder när vi badar. Vi får se hur länge vi härdar ut 🥶

(null)

(null)
19 grader i Mälaren. Fortfarande varmt 

Körde sista biten hem och lagade middag - blomkålsmos och fläsk. Ännu en kväll med Morden i Midsomer och Wallander.

Nu är sistanaden klar 👣🐾🐾

(null)Kl 23.18 igår, lika stjärnklart ikväll ⭐️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0