Bring your mum to work-day

Hade satt väckarklockan på sju men gick upp strax efter sex 🕕 Diskade jättedisken jag lämnade efter all matlagning igår och åt frukost med maken när han kom in från morgonaden, packade matsäck och badkläder 👙 Klockan åtta satt jag i bilen 🚗💨 och en timme senare parkerade jag i en p-ficka vid travbanan i Bro. Nästäldsta dottern kom strax efter.

(null)

Hon hade varit på sin första körning, en skolkörning, och nu hade hon rast innan nästa.

(null)
Snygga upp lite efter skolbarnen 🧹 

(null)
En busschaufför, en busschaufför, det e en man med glatt humör.
En busschaufför, en busschaufför, det en man med glatt humör.
Och har han inget glatt humör, så är han ingen busschaufför.
En busschaufför, en busschaufför, det e en man med glatt humör.


Så drog vi iväg på nästa körning. Vi hämtade ett tiotal personer från Jakobsbergs station och Viksjö kyrka för att köra dem till Görvälns griftegård. Kyrkogårdsbuss har jag aldrig hört talas om, ett helt otroligt fint initiativ av Järfälla församling ✝️ Dottern och jag satt och pratade på en bänk i 40 minuter innan det var dax att åka tillbaka. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När pensionisterna var återlämnade åkte vi till skolan och hämtade skolbarn. Vi var lite tidiga så vi stannade till längs vägen för att vänta in framkörningen och tänk 💭 att där flög kålfjärilar 🦋

(null)
De såg nykläckta ut 🤔

(null)

Efter skolkörningen hämtade vi upp min bil i p-fickan och körde till Hällkana friluftsgård och tog ett dopp bland änderna.

(null)

(null)

(null)

(null)
De var nyfikna på termometern… eller hungriga? Eller kollade de tempen? 17 grader 🌡️ 

(null)

(null)
Vi simmade ut så långt så vi kunde se Lejondals slott

Sen var det dax för mig att åka hemåt. Klockan var tre. Maken hade lämnat hundarna på dagis på morgonen och nu åkte jag genom Stockholm för att hämta dem. GPS sa ganska precis en timme från Hällkana till Geneta, men fredagsköer och nån olycka gjorde resan 1 timme och 45 minuter lång. Nästan tre timmar efter jag lämnade dottern landade jag hemma, gick ut med hundarna, hängde upp badkläderna och fixade middag. 

Efter det tv. Morden i Midsomer, NCIS, Mord i paradiset, special victims unit… anar ett tema 🔪🩸

(null) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0