Fredag den 13:e

Det blev jag som tog hundarna igårkväll. Jag brukar bli klarvaken efter kvällsnaden, men inte igår utan somnade rätt omgående . Var upp på toa vid två och passade då på att gå ut på altanen, näck. Dels för jag var så varm (vi har börjat sätta på luftvärmepumpen på nätterna) och dels fanns stora chanser för norrsken. Men molnen låg kompakt över oss och när jag blivit någorlunda sval gick jag in och somnade om utan problem. 

Vaknade kvart över fem. Hörde maken starta bilen för att åka till jobbet. Somnade inte om men la mig bekvämt i fosterställning och funderade. Bara detta att kunna ligga på sidan en liten stund är något jag inte kunnat på jättelänge. Jomen, jag kommer att bli bra igen. Jag får inte ha så bråttom bara…

(null)

Gick upp tio över sex och började dagen. Packade badkläder, hittade övningskörningskitet i kaos-Ugglebo, jobbnycklar och matlåda. 

(null)

Satte mig med hälsothéet en stund innan jag gjorde frukost. Efter frukost vovvenad. Morgonens symfoni med ljuden från gässen i fylking, ormvråkens rop, kråkornas hesa kraxande och hackspettens hamrande tillsammans med kornas råmanden som hörs ända från Vansö i den kalla klara luften.

(null)

Strax efter åtta satt vi i bilen 🚙💨 Jag lämnade hundarna på dagis och fortsatte till jobbet. Där rensade jag mitt kaos-skåp och fick sen en långt härligt samtal med chefen som slutade idag. Jag åt medhavd lunch med kollegor i lunchrummet och hade det så trevligt … 

(null)

och fortsatte sen till frissan för en trevlig eftermiddag och makeover 💇‍♀️ 

(null)
(null)
Min darling frissa alltså  🩵

När jag åkte därifrån framåt kvällen hämtade jag upp min yngsta dotter och körde ner till Tveta kyrka. 

(null)
Vilken kvällshimmel över Tveta!
 
Där började vi med repetion av hantering av bilen i låg hastighet, typ backa och parkera. Det är nästan på dagen tio månader sen vi körde senast. När hon började känna sig varm i kläderna började vi köra hemåt längs småvägarna, stopp-plikt, rondeller, mörkerkörning med helljus, bilens placering osv. Det gick jättebra. 

En otäck incident dock, en lastbil försökte köra om trots att vi höll rätt hastighet och fick möte med en bil. Den mötande bilen körde ut och bromsade in i vägrenen medan lastbilen fick tvärnita och köra in bakom oss igen. Jag fattar inte hur hen tänkte, men misstänker att hen trodde att vi skulle köra ut i vägrenen när hen blinkade och påbörjade omkörning i mötande körfält … Vansinne att tro att en övningsbilist ska fatta vad hen tänker! Inte ens jag med 35 års erfarenhet fattade vad hen höll på med 🚚

Nu ser vi fram emot en intensiv, trevlig och lärorik helg i övningskörning 🚙💨

(null) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0