Sista onsdan i september

Bävade lite när jag kröp ut sänghalmen imorse. Sängen var varm och skön. Ute regnade det. Jag smög upp för att inte väcka familjen och krånglade mig in bakom rullgardinen till balkongdörren för att gå ut för att duscha och tvätta håret🚿 Det var kallt 🥶 men inte så illa som jag förväntat mig. Duschvattnet är ju varmt och det duggade bara lite lätt, 14 grader i luften blev ett svalt inslag i upplevelsen. Nöjd kokade jag en kopp hälsothé och satte mig i fåtöljen en stund.

(null)

Efter frukost åkte jag till jobbet. Började med en fikarast och sen en timmes rehabplanering. Det var jättetrevligt att vara tillbaka en sväng. Sen åkte jag på lunch med kollegan. Det kändes jättebra att få prata en stund i lugn och ro. Det var länge sen vi sågs nu.

(null)
Baconsallad på Mångfalden
 
Min vana trogen, utan prestation eller av "måsten" utan bara ett intressant test hur länge jag pallar, stannade jag vid småbåtshamnen på hemvägen. Kallbad ska ju vara hälsosamt på flera sätt, bland annat mot inflammationer, men än är det ju inte så kallt 🧊 

(null)
Det såg kallt ut med den grå himlen och det mörka vattnet…

(null)
Ett två tre, på det fjärde ska det ske💦

(null)
Men det var inte alls så kallt som det såg ut!

(null)

(null)

(null)
Men blåste, det gjorde det 💨 

(null)
16,5-17 grader fortfarande 🌡️

Det fick räcka med ett dopp, låg i några minuter men jag simmade inte. Åkte hem och började läsa en ny bok, samma författare som förra boken jag läste men nu 1700-tal och Sollentuna 📕 

(null)

Fixade squashplättar till middag. Jag hade glömt att ta fram räkorna ur frysen imorse så vi skippade rom och citron till utan tog rödlök, bacon och en näve fådda nyplockade trattkantareller till 😋

(null)

Lugn kväll vid Tvn 🥱

(null)Satsumas är gott 🍊 🦜 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0