Sista september

Jag skrev igår att i gamla Sverige var Mickelsmäss en markering för vinterhalvåret men att nu var det minsann så varmt så… Imorse vaknade vi efter årets tredje frostnatt och frosten höll sig långt in på förmiddagen. 

(null)

Jag började dagen med ev vovvenad där jag både fotograferade det vackra samtidigt som jag började dikta haiku. Imorgon börjar en ny haikumånad.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter frukost satte jag mig med föreningsarbete. Tidningen ska ut snart plus att vi har både styrelsemöte och workshop på lördag. Det skulle vara så skönt med en co-driver 🏎️

(null)

(null)

Efter lunch och vovvenad åkte jag på lymfmassage. Tvekade lite på att ta ett dopp på hemvägen, det var 12 grader trots solen, men jag tänkte att "äsch, jag testar". 

(null)
(null)

Det var inte så illa. Klarade tillochmed av att simma en "längd" när jag hörde att det kom folk på bryggan. När jag började klättra upp för stegen möttes jag av två nosar, en på varsin stor hund - två Berner Sennen. Den ena var jättenyfiken på min badtermometer Anki, medan den andra sprang iväg när den blöta, kalla tanten började torna upp sig över bryggkanten. Ett tyskt par i varma jackor och mössor stod längre in på bryggan och de visste inte vart de skulle ta vägen. Karln vände och gick åt andra hållet medan kvinnan ropade in hundarna och stirrade klentroget på mig, sen frågade hur varmt det var i vattnet 😂

(null)
(null)Det börjar krypa ner mot 14 grader nu… 

Det var inte så skönt att kliva i, det var helt ok att simma lite, men det var jätteskönt att gå upp. När jag kom hem drog jag på mig en halsduk och gick vovvenad 🐾🐾 

Maken kom hem samtidigt som oss, jag lagade middag och vi satte oss vid TVn. 

Har gått sistanaden nu och krupit ner. Tog Alvedon och Etoricoxib igårmorse för jag hade ont och var borta i huvudet hela dan, sen hade jag svårt att sova natten som var. Idag har jag sparat tabletterna till nu. Hoppas få sova gott inatt 🥱 Fryser och svettas om vartannat 🥵🥶

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0