Bekki...

... har gjort det igen... lyckats fastna i TV-rutan...



Själv har jag jobbat två timmar, hade samtal idag oxå, krafsat lite bland gamla papper och börjat läsa omvärldsanalysen som vi ska arbeta utifrån på start-upp-dagarna i höst.

                

Åkte sen och hämtade upp Bekki vid pendeln, hon har gjort sitt sista kiropraktorbesök och är återställd efter moppeolyckan nu. Bekki hade försovit sig och det var rena rama turen att Janne inte hunnit åka iväg för när jag ringde hem hade Bekki 30 minuter på sig att ta sig till stan... omöjligt om man inte har bil... men det hade ju Janne då... men Bekki var vrålhungrig så vi åkte till Donken. Janne kom förbi på sin väg till landet och tog en glass med oss, han fortsatte mot Strängnäs, Bekki och jag åkte till Willys och handlade. Förutom att jag rastat Bamse och skjutsat Bekki till T-banan (hon ska upp till Lågarö och träffa sysslingarna) så har jag bara legat i soffan och svettats. Behöver en vilodag. Ragnar vägrar komma ur voljären och Bamse ligger helst raklång under köksbordet. Jag tror jag ska lägga mig vid TV:n och titta på nåt inspelat program. Jag är ensam till Monica kommer från jobbet och Jens+Sandra kommer hem från tältningen. Sandra är visst på nån arbetsintervju så jag ska hålla tummarna!

R.I.P Bagheera jan2005-juli2010
Sen kan jag berätta att det var inte Tova som dött uppe på landet... utan Bagheera. Bagheera var den yngsta (tror vi, vi är lite osäkra på Tovas ålder) och den jag trodde skulle leva längst. Hon är dotter till Drutten som blivit väldigt mager under våren och som jag trodde skulle vara den som gick först... eller Tova med alla sina knölar... men så var det Bagheera. Anledningen till att mamma och jag pratade förbi varandra var att Tova har alltid varit störst, men nu måste Bagheera svullnat av värmen eller nåt för när mamma sa att det var den stora som dött så trodde hon att jag visste vem det var. Snacka om att jag blev förvånad i tisdags när jag skulle ut och pussa på dem och Tova satt där...


Bagheera är den helbruna som man ser rakt framifrån. Drutten i mitten
och Tova närmast i bild.

Men nu vet vi iallafall och det är inget konstigt om de "försvinner", de är ju gamla damer nu...

Denna gamla dam ska lägga sig en liten stund, sen occupera TV-soffan sen... får se om det blir nåt handarbete idag då... jag är så trött på att kroppen är blöt hela tiden... det tar på krafterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0