Måndag igen

Vaknade före väckarklockan... ovantligt pigg! Skönt, bara att njuta! Monica hängde med till Högdalen, hon skulle köpa träningskort och träna, jag skulle jobba en timme. Det blev 3 timmar i fredags så ... Idag skrev jag schema för resten av den period jag är 75% sjukskriven. Sen träffade jag Su och vi åkte hem till henne. Hon är ny-opererad och får inte bära. Snackig eftermiddag. Sen hem. Monica och Bekki hade gjort pizza. Jens håller sig ut åt Nacka-Värmdö-hållet eftersom han jobbar denna vecka på Siggesta Gård.

Fick ett fantastiskt sött MMS från C på Grisen! Han är ju det goaste!

                      

Annars då? Förbannar öppenpsyk igen. Har försökt få tag på mina provsvar i över en vecka nu. Idag ringde jag enhetschefen och receptionen bedyrade att hon är duktig på att ringa upp... men det gjorde hon inte. Däremot låg ett brev i brevlådan när jag kom hem. Jag fattar ingenting av det latin som står där, mer än att jag kanske kan ha fel på bisköldkörtlarna för att fosfat(?)-värdena var tokiga, nåt med lågt mmol eller nåt... och att jag ska ta kontakt med min husläkare. Så lugn och fin jag känner mig... INTE! De är inte kloka nånstans. Fungerar psykiatrin så här över lag så förstår jag att det far radiostyrda bilar i Gamla Stan och att folk blir nerslagna med järnrör utanför tunnelbanan. Det är ju helt sinnessjukt att inte kunna få tala med någon när man är inskriven hos dem och de ansvarar för medicinering och annat. Trygg känner iallafall inte jag mig. Och inte har jag nån BA heller. Snacka om att ha hamnat i onåd ... eller nåt. Ändå anser jag mig vara en psykiskt hyfsat frisk person förutom depressionen. Skulle jag lida av nåt annat så skulle denna ointagliga fästning vara en katastrof!

Nog om detta. Sjuka är vi lite till mans. Nu ska jag gå och göra nåt annat.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men..

Det där låter ju hel galet.

Kan du inte anmäla dem?

2010-05-10 @ 21:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0